حقیقت وجودتان را بشناسید!

- ۲۲ میزان ۱۳۹۱

ما در هر حوزه‌یی که فعالیت کنیم، هر علاقه‌یی که داشته باشیم یا هر پروژه‌یی را که به انجام برسانیم، به هر حال در دنیایی زنده‌گی می‌کنیم که اصل مهم موفقیت در تجارت آن، برقراری ارتباطات است. در یک کسب‌وکار ما همواره با همکاران، مراجعان و مشتریان بالقوه تعامل داریم. روابط و تعاملات ما با دیگران در زنده‌گی شخصی ما بارزتر است و مهم‌تر از همه این است که ما با خودمان مراوده داریم. همۀ ما فکر می‌کنیم که چه‌طور با دیگران رابطه برقرار کنیم که موثرتر و کارآمدتر باشند. در تمامی لحظات زنده‌گی ما در حال تصمیم‌گیری هستیم. در زنده‌گی شخصی و زنده‌گی کاری با اخذ تصمیم‌های گوناگونی روبه‌رو استیم که همه‌گی بر زنده‌گی ما اثرگذار اند.
شما برای اخذ تصمیم‌ها به چه معیارهایی توجه می‌کنید و هنگامی که می‌خواهید تصمیم‌های‌تان را ارزیابی کنید، به چه مسایلی توجه دارید؟ تصمیم‌گیری و روابط ما با دیگران کاملاً به یک‌دیگر مربوط اند. اگر بخواهیم تصمیماتی بگیریم که با ارزش‌ها و اهداف‌مان موافق باشند و انتظارات ما را برآورده کنند، باید از خودمان شناخت کافی داشته باشیم و نیروهای درونی‌مان را بشناسیم. وقتی که اتفاقات بدی رخ می‌د‌هند و زنده‌گی به ما سخت می‌گیرد، اجازه می‌دهیم که ارتباط‌مان با درون و منابع الهام‌بخش درونی‌مان قطع شود. آن وقت است که رنج می‌کشیم و کارهای‌مان در ست پیش نمی‌روند. من بارها و بارها شنیده‌ام که کارمندان می‌گویند وقت کافی ندارند و کار سنگین است و این‌که سقف کاری مورد نظر باید تعیین کند که آن‌ها چه‌قدر و چه‌طور کار کنند. هیچ‌کس در برابر فشارهای کاری و عصبی، مصونیت ندارد. اما اگر بخواهیم بر زنده‌گی خود و دیگران تأثیر مثبتی بگذاریم و آن‌طور زنده‌گی کنیم که شایستۀ ماست، باید وقت صرف کنیم و تلاش کنیم تا نیروی درونی‌مان را رشد دهیم تا بتوانیم به کمک آن با انرژی بالا و خلاقیت، تصمیماتی مناسب اتخاذ کنیم.
حالا شما چه‌طور این ارتباط و نیروی درونی را پرورش می‌دهید؟ چه‌‌گونه آن را تقویت می‌کنید؟ من هنگامی که کار در اداره سنگین است و همه سخت کار می‌کنند، سعی می‌کنم با برقراری یک ارتباط صمیمانه و دوستانه با همکارانم این ارتباط را تقویت کنم. گاهی اوقات هم بیرون می‌روم و در سکوت قدم می‌زنم. وقتی که مدتی با خودم خلوت می‌کنم، می‌توانم بهتر تصمیم بگیرم. علاوه بر آن همه‌گی ما باید از معلمان و مربیان‌مان درس بگیریم تا بتوانیم با انجام کارهایی ساده، این ارتباط و نیروی درونی را تقویت کنیم. وقتی توانستیم با درون‌مان ارتباط موثری برقرار کنیم، می‌توانیم بهتر تصمیم بگیریم و این تدابیر مناسب بر کیفیت روابط ما با دیگران اثرگذار اند.
معمولاً وقتی ما این ارتباط درونی ضروری را پرورش می‌دهیم، بهتر می‌توانیم از ملزومات مدیریت آن موقعیت آگاه شویم. علاوه بر این، بهتر می‌توانیم با مشکلات روبه‌رو شویم و حل‌شان کنیم. با وجود این ارتباط درونی، دورنمای بهتر و شفاف‌تری از موقعیت‌ها پیش روی‌مان قرار می‌گیرد که با وجود آن می‌توانیم با ابتکار و خلاقیت آن را به پیش ببریم. وقتی که می‌خواهیم تصمیمی بگیریم، گزینه‌های متعددی پیش روی ماست، اما به نظر من بهترین انتخاب، آن است که توانایی‌های ما را افزایش دهد و به خود ما، دیگران و آن‌هایی که در جهت تحقق اهداف یک مجموعه و ارتقای آن می‌کوشند، آزادی عمل بیشتری بدهد. چند فاکتور وجود دارد که توجه به آن‌ها هنگام انتخاب گزینه‌های پیش‌رو، مفید است:
خلاقیت:
یک انتخاب خوب شما را به خلاقیت و نوآوری تشویق می‌کند و باعث می‌شود که به دنبال راه‌حل‌های پنهان بروید. علاوه بر این احساس خوبی هم به شما دست می‌دهد چرا که در می‌یابید روحیۀ نوآوری‌تان تقویت شده است و از این‌رو رضایتمند خواهید بود.
مترجم: آذین صحابی
گرفته شده از: تفاهم‌نیوز

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.