یونیسف از نابرابری میان کودکان فقیر و ثروتمند در جهان هشدار داد

گزارشگر:چهار شنبه 9 سرطان 1395 - ۰۸ سرطان ۱۳۹۵

mandegar-3صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در گزارش تازه‌اش، نابرابری عمیق میان کودکان فقیر و ثروتمند” در سطح جهان را نگران کننده خوانده می گوید: همین اکنون ۱۲۴ میلیون کودک در جهان از مدرسه‎های ابتدایی محروم مانده اند.
در بیانیه این سازمان آمده است، احتمال مرگ کودکان فقیر تا پیش از سن پنج سالگی، دو برابر بیشتر از هم‌ سن و سال‌ های ثروتمند آنها است که با ادامه این وضعیت تا سال ۲۰۳۰ میلادی، ۶۹ میلیون کودک به دلیل ابتلا به بیماری‌های که قابل پیش‌گیری و درمان هستند، جان خواهند داد.
جاستین فورسیت، معاون مدیر اجرایی یونیسف گفته که چالش‌های موجود در جهان مانند بحران پناهجویی، با نابرابری اقتصادی و فقر ارتباط مستقیم دارند، که کاهش این نابرابری‌ها نه فقط برای کودکان، بلکه برای جلوگیری از بحران‌های بعدی نیز لازم است.
به گفته معاون مدیر اجرایی یونیسف، افزایش تلاش‌ها برای آموزش کودکان و سواد در میان کودکان، به کاهش فقر در کشورها می‌انجامد.
بر اساس این گزارش، احتمال اینکه دختران خانواده‌های فقیر، به ازدواج در سن کودکی مجبور شوند، بیشتر است. این گونه ازدواج در هر ساله به ۱۵ میلیون تن می رسد.
این نگرانی‌ها در حالی ابراز می‌شود که وضعیت کودکان در افغانستان نیز بسیار نگران کننده است و بیشترین کودکان افغانستان به دلیل فقر و نبود امکانات مجبور اند برای تامین مخارج زند‌ه‌گی خانواده‌ی شان به جای رفتن به مکتب کار کنند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.