نمایندۀ ویژه اتحادیه اروپا در افغانستان: اشرف‌غنی متعهد به روابط خوب با پاکستان است

- ۰۲ سنبله ۱۳۹۴

mnandegar-3نماینده ویژۀ اتحادیه اروپا در افغانستان اعلام کرد که اشرف غنی رییس جمهور افغانستان تاکنون برای بهبود روند صلح و روابط با پاکستان متعهد بوده و برای جلب نظر سایر مقامات نیز تلاش می‌کند.
فرانتس مایکل میلیبن نماینده اتحادیه اروپا در افغانستان در موسسه مطالعات استراتژیک اسلام‌آباد گفت: اشرف غنی رییس جمهور افغانستان باوجود انتقاد شدید علیه پاکستان، برای آغاز روند مذاکرات صلح و بهبودی روابط با این کشور متعهد است.
اشرف غنی رییس جمهور افغانستان پس از روی کار آمدن اقدامات متعددی را برای بهبود روابط با پاکستان انجام داد.
اما انتقاد شدید اشرف غنی و اتهامات امنیت ملی افغانستان (ان دی اس) پس از حملات اخیر در کابل نشان می‌دهد که روابط این کشور با پاکستان در حال تیره شدن است.
نماینده ویژۀ اتحادیه اروپا در این خصوص گفت: رییس‌جمهور افغانستان تاکنون برای آغاز مذاکرات صلح و بهبود روابط با پاکستان متعهد است.
وی اظهار داشت: رییس جمهور افغانستان برای جلب نظر سایر مقامات در مورد روابط با پاکستان تلاش می‌کند.
نمایندۀ ویژه اتحادیه اروپا در افغانستان هشدار داد که عناصر غیر دولتی احتمال است با استفاده از توقف در روند صلح، تنش‌های بیشتری بین روابط کابل- اسلام‌آباد را افزایش دهد.
وی گفت: نقش پاکستان در این روند صلح بسیار مورد اهمیت خواهد بود.
نمایندۀ ویژه اتحادیه اروپا در افغانستان تأکید کرد: اسلام‌آباد باید برای تقویت حامیان روند صلح افغانستان و بهبودی روابط این کشور با پاکستان اقدامات جدی انجام دهد.
نماینده ویژه اتحادیه اروپا در افغانستان با ژنرال راحیل شریف رییس ستاد ارتش پاکستان نیز دیدار کرد و در مورد وضعیت منطقه به بحث و گفت‌وگو پرداخت.
اشرف غنی رییس جمهور افغانستان چندی پیش با اشاره به حوادث اخیر افغانستان و خصوصاً حملات انتحاری کابل تأکید کرد که این حملات نشان می‌دهد شکل جنگ تغییر کرده است.
وی گفت: در ۱۰ ماه گذشته حکومت افغانستان نشان داده که از اراده کافی برای برقراری صلح و ثبات برخوردا است، اما همچنان از سوی پاکستان پیام جنگ به این کشور فرستاده می‌شود.
غنی تصریح کرد: حوادث اخیر در افغانستان خصوصاً حملات انتحاری کابل نشان می‌دهد که همچنان لانه‌های تربیت تروریسم در پاکستان فعال هستند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.