پیام احمدولی مسعود به مناسبت فرا رسیدن چهاردهمین سالروز شهادت قهرمان ملی کشور و هفتۀ شهید

- ۱۸ سنبله ۱۳۹۴

با سلام به ملت غیور و سربلند کشورم، مخصوصاً خانواده‌ها و بازمانده‌گان شهدایی که با نثار جان‌شان، عزت و سرافرازی برای‌مان به ارمغان آوردند و خود در جوار رحمت الهی مأوا گزیدند. سلام و درود می‌فرستیم به روح مردی که جاودانه شد و رسالتِ جاودانه از خود به‌جا گذاشت.
یک سال دیگر هم از شهادت احمدشاه مسعود، قهرمان ملی کشور گذشت؛ مردی که دیگر با ما نیست و هر روز به بودنش نیازمندتریم. او که حیاتش را mnandegar-3در مبارزه با ظلم، بی‌عدالتی و تجاوز سپری کرد تا مفهوم واقعیِ آزاد زیستن را به ما بفهماند، امروز حتا مخالفینش را به آن وا داشته است که به حقانیتش تمکین نمایند. با گذشت این همه سال‌، اکنون اندیشه‌هایش برای ما ملموس‌تر و راهش روشن‌تر شده است؛ اندیشه‌هایی که به‌یقین رعایت علمی و اصولی آن‌ها می‌تواند در اجرای اصلاحات و برطرف ساختنِ انبوه مشکلاتی که امروز دامن‌گیر کشورمان گردیده، نجات‌بخش و راه‌گشا باشد.
شهید مسعود مشروعیت رهبری و مقبولیتِ مبارزه‌اش را در سایۀ باور ایمانی و تعهد اخلاقی‌اش کمایی می‌کند. امری که افکار عمومی را به خود جذب کرده و هوش‌مندی فراگیری را نسبت به اندیشه‌های او در سطح عمومی ایجاد کرده است، به باور من همین نکته است.
اکنون بر همۀ ما مخصوصاً مسوولان کشور است تا با پاسداری از خون شهیدان و حرمت‌گزاری به ایثار و مبارزۀ ملت بزرگ افغانستان، با پرهیز از قدرت‌طلبی‌ها و تک‌تازی‌ها و خودمحوری‌ها و با تکیه به راهکارها و اندیشه‌های شهید مسعود، برای شکستن بن‌بست‌هایی که کشور ما را احاطه کرده است، همدل و همراه شویم. قهرمان ملی می‌گفت «من دولت را نه از برای قدرت بل برای کرامت انسانی و خدمت‌گزاری به مردم می‌خواهم».
با تجدید پیمان در چهاردهمین سالروز شهادت قهرمان ملی، برآنیم تا خدا بخواهد راه‌مان را با آموزه‌ها و راهکارهای وی قوت ببخشیم.
با احترام
احمد ولی مسـعود
رییس بنیـاد شهیـد مسعود

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.