درگیری پولیس با آدم‌ربایان در هرات

گزارشگر:هرات - ۲۴ میزان ۱۳۹۱

مقامات امنیتی هرات از شناسایی یک گروه به جرم قتل‌های زنجیره‌یی و آدم ربایی در این ولایت خبر می‌دهند.
سید عبدالغفار سیدزاده فرمانده پولیس هرات روز گذشته در یک نشست خبری که در مقر این فرماندهی برگزار گردیده بود، گفت که یک گروه به جرم قتل‌های زنجیری و آدم‌ربایی از سوی پولیس این فرماندهی شناسایی شده است و یک نفر از اعضای این گروه که آیت الله نام دارد، بازداشت گردیده است.
به گفتۀ وی، هنگام بازداشت این فرد از منطقۀ تانک مولوی ناحیۀ نهم شهر هرات، یک درگیری مسلحانه بین آنان و مجرمین رخ داده که در نتیجه یک پولیس کشته و یک پولیس دیگر زخمی شدند.
گفته می‎شود که آیت الله به همراه یک میل سلاح بازداشت شده و متباقی اعضای این گروه فرار کردند.
قرار معلومات فرمانده پولیس هرات، اعضای دیگر این گروه تروریستی به نام‎های فیض الله، سنگین، نجیب الله و جلیل احمد می‌باشد.
آقای سیدزاده می‌‎گوید که این گروه هفت عضو یک خانواده را به قتل رسانده و پنج نفر دیگر از اعضای این خانواده با خبر مرگ اقارب‌شان سکته نمودند.
همچنان وی گفت که بررسی‌های کرمینال تخنیک مدیریت مبارزه با جرایم جنایی نشان می‌دهد که عبدالرازق و وحید که چند روز پیش به ضرب گلوله در منطقۀ خواجه کله کشته شده بودند، توسط سلاحی کشته شدند که از نزد آیت الله به دست آمده است.
او می‎گوید که این گروه در اکثر آدم ربایی‌ها و قتل‌ها دست داشتند. او به عنوان نمونه به اختطاف حاجی عبدالطیف یکی از بازرگانان هرات اشاره می‌کند که پس از اخذ پول کشته شده بود.
به گفتۀ وی، در بازرسی خانۀ یکی از اعضای این گروه، سیف بزرگی پیدا نمودند که افراد ربوده شده در آن نگهداری می‌شدند.
او گفت که تمام منازل، زمین‌ها و جایدادی که از پول آدم‌ربایی، توسط این گروه خریداری شده،  از تصویب به متضررین آن برگشتانده خواهد شد و دیگر اعضای این گروه نیز به زودی از سوی پولیس این فرماندهی بازداشت خواهند شد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.