استدیوم فوتبال۲۷۰ میلیون دالری در کابل اعمار می‌شود محمد علی کلی اعلام همکاری کرده است

گزارشگر:سه شنبه 21 میزان 1394 - ۲۰ میزان ۱۳۹۴

mnandegar-3استدیوم ورزشی پیروزی که قرار است در حومۀ شهر کابل اعمار شود، با معیارهای بین المللی برابر بوده و در آن مردها و زن‌ها می توانند به تمرینات و رقابت‌های ملی و بین‌المللی بپردازند.
مژده جمال زاده، سخنگو و مسوول ارتباطات عامۀ «بنیاد استدیوم ورزشی» به صدای امریکا گفت که حمایت حکومت افغانستان را کسب کرده و در هفتۀ گذشته از جانب ایالات متحده نیز به رسمیت شناخته شد.
خانم جمال زاده گفت که تخمیناً این پروژۀ بزرگ ۲۷۰ میلیون دالر هزینه برخواهد داشت.
به گفتۀ سخنگوی این بنیاد، آنان در همکاری و حمایت ورزشکاران نخبه و چهره‌های معروف امریکایی مانند محمد علی کلی – اسطورۀ دنیای مشت زنی وزن سنگین جهان نخستین برنامۀ جمع آوری پول را در منزل آقای کلی راه‌اندازی خواهند کرد.
آقای کلی در ملاقات با عطا امین، مسوول این بنیاد و طراح پروژۀ استدیوم پیروزی تعهد کرده تا مرکز محمد علی کلی را در محوطۀ مربوط استدیوم پیروزی ایجاد کند.
به گفتۀ خانم جمال زاده، جمع آوری پول نه تنها در ایالات متحده بلکه در اروپا، کانادا و سایر نقاط جهان نیز صورت خواهد گرفت.
این استدیوم تنها میدان فوتبال را در بر نداشته بلکه شامل پروژه های عمرانی مانند، شفاخانه، کودکستان و کلینک های صحی نیز خواهد بود.
کارشناسان می‌گویند، اعمار همچو یک استدیوم ورزشی نه تنها شرایط میزبانی رقابت های بین المللی را برای افغان ها مساعد می سازد بلکه تا تکمیل آن پروژه هزاران افغان شامل کار خواهند شد.
افغانستان تا کنون میدان معیاری فوتبال ندارد به همین دلیل، در حال حاضر رقابت های راهیابی به جام جهانی را در کشور های مانند ایران و یا هم امارات متحدۀ عرب میزبانی می کند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.