سفیر روسیه در کابل: مسکو و کابل برای مبارزۀ مشترک با تروریسم همکاری کنند

گزارشگر:سه شنبه 21 میزان 1394 - ۲۰ میزان ۱۳۹۴

سفیر روسیه در کابل در دیدار با وزیر امور خارجه افغانستان خواستار افزایش همکاری‌های مشترک دو کشور برای مبارزه با تروریسم در منطقه شد.
دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه افغانستان اعلام کرد: صلاح‌الدین ربانی وزیر امور خارجه افغانستان و الکساندر مانتیتسکی سفیر روسیه در کابل با یکدیگر دیدار و در مورد تحولاتمنطقه به بحث و تبادل نظر پرداختند.
mnandegar-3در این ملاقات، دو طرف در مورد اوضاع سیاسی و امنیتی افغانستان، مبارزه با تروریسم و مسائل مربوط به منطقه و جهان گفت‌وگو کردند.
ربانی در این دیدار ضمن تشریح اوضاع سیاسی و امنیتی افغانستان گفت: نیروهای امنیتی افغانستان از حمایت و پشتیبانی کامل مردم، شخصیت‌های ملی و فرماندهان جهادی برخوردارند و توان دفاع از این کشور را نیز دارند.
وی در ادامه سخنان خود از همکاری‌های روسیه با افغانستان در بخش‌های آموزش نیروهای امنیتی و نظامی، بورسیه‌های تحصیلی استقبال کرد.
وزیر امور خارجه افغانستان از روسیه خواست تا کمک‌ها و همکاری‌های خود را به افغانستان افزایش و تداوم بخشد.
الکساندر مانتیتسکی سفیر روسیه ضمن تأیید دیدگاه‌های وزیر امور خارجه افغانستان از حضور گروه‌های تروریستی در این کشور و منطقه ابراز نگرانی کرد.
وی بر همکاری‌های مشترک افغانستان، روسیه و دیگر کشورهای منطقه و جهان برای مبارزه علیه تروریستم تأکید کرد.
عبدالرشید دوستم معاون اول رییس‌جمهور افغانستان نیز هفته گذشته با سفر به روسیه خواستار کمک‌های نظامی مسکود در مبارزه با تروریسم به افغانستان شد.
سرگی شایگو وزیر دفاع روسیه نیز اعلام کرده بود که مسکو مصمم است تا کمک‌ها و حمایت‎های نظامی خود را به افغانستان افزایش دهد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.