با میوه‌های پاییزی از سلامتِ پوست‌تان مراقبت کنید

گزارشگر:دوشنبه 25 عقرب 1394 - ۲۴ عقرب ۱۳۹۴

mandegar-3مراقبت از پوست در فصل پاییز به دلیل خشکی و سردیِ هوا از اهمیتِ زیادی برخوردار است. در فصل زیبایِ پاییز میوه‌های خوش‌رنگ و خوش‌مزه به بازار می‌آیند که نه‌تنها از خوردن آن‌ها لذت می‌بریم، بلکه می‌توانیم از منافعِ آن‌ها برای پوست نیز بهره‌مند ‌شویم.
انار
انار ویتامین C فراوانی دارد. در نتیجه برای بهبود سیستم ایمنی بسیار مناسب است و اثرات ناشی از افزایش سن مانند چین و چروک‌ها بر روی پوست را کاهش می‌دهد. همچنین روند پیری را کُند می‌کند. انار برای محافظت پوست در برابر اشعۀ خورشید بی‌نظیر است؛ مناسب برای پوست‌های خشک می‌باشد و از مواد موثر موجود در آن برای تهیۀ محصولات مرطوب‌کنندۀ پوست استفاده می‌شود. همچنین انار پوست‌های حساس را در برابر آکنه محافظت می‌کند. مطالعات متعدد، اثرات مواد موثر موجود در انار را در پیش‌گیری از سرطان پروستات، سرطان سینه، سرطان‌های پوست، لنفوما، دیابت و… ثابت کرده‌اند. انار باعث بهبود اشتها، بهبود آنمی ‌و تسکین بیماری‌های التهابی می‌شود.
سیب
سیب حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که با چروک‌ها مبارزه می‌کند، خطوط چهره را تلطیف می‌نماید و جوانی و انعطاف‌پذیری را به پوست هدیه می‌کند.
انگور
انگور با آکنه مبارزه می‌کند، چروک‌ها را محو می‌کند، سلول‌های مردۀ پوست را می‌زداید و به پوست حالت ارتجاعی می‌بخشد.

آناناس
آناناس حاوی ویتامین C و پروتیین است و به همین دلیل، پوست را شفاف می‌کند و التهابات را کاهش می‌دهد. آنزیم بروملین موجود در آناناس، سلول‌های مرده را رفع می‌کند و سلول‌های زنده را جایگزین‌شان می‌کند.

گلابی
گلابی چربی بیش از حد یا آکنه را از بین می‌برد و به دلیل جذب رطوبت به خشکی پوست هم کمک می کند. گلابی حاوی اسیدلاکتیک است و به همین دلیل موجب لایه‌برداری پوست می‌شود.

خرمالو
خرمالو، به اندازۀ توت زمینی آنتی‌اکسیدان دارد و به همین دلیل، شما می‌توانید برای جوان‌سازی و شاداب‌سازی پوست‌تان، روزی نیم‌ساعت پوستِ خرمالو را روی صورت‌تان قرار دهید.
بتاکاروتن موجود در آن، جریان خون سلول‌های پوست را بیشتر می‌کند برای همین هم پوست‌تان خوش آب و رنگ می‌شود.
افرادی که موی‌های‌شان اصطلاحاً کم‌پشت است و یا به قدری که باید پُر نیست, می‌توانند با خوردن خرمالو و دریافت روی (زنیک) موجود در آن، موی‌های سالم و پرپشتی داشته باشند. به‌خاطر حضور ویتامین A در خرمالو برای پوست و ناخن و موهای خشک و شکننده مفید است.
زردک
سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین C است که کلاژن ایجاد می‌کند و همچنین ویتامین A فراوان که با رادیکال‌های مضر مبارزه می‌کند. همین ویژه‌گی از زردک یک دوست واقعی برای پوست ساخته است. زردک چین و چروک‌ها را رفع می‌کند و به شما پوستی یک‌دست و صاف می‌بخشد.

کچالو
این میوه خواص درمانی برای لک‌ها، آفتاب‌سوخته‌گی‌ها و سایر ناراحتی‌های پوستی دارد. کچالو سلول‌های مرده را رفع می‌کند، پوست را می‌کشد و آب‌رسانی می‌نماید.
منبع: پرشین‌پرشیا

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.