امریکا نمایندۀ جدید در امور پاکستان و افغانستان تعیین کرد

گزارشگر:شنبه 25 میزان 1394 - ۲۴ میزان ۱۳۹۴

mnandegar-3دولت امریکا، ریچارد اولسن سفیر در حال کناره‌گیری این کشور در پاکستان را به عنوان نماینده ویژه جدید امریکا در افغانستان و پاکستان منصوب کرد.
به گزارش پایگاه پاکستان تودی، براساس بیانیه صادر شده از سوی وزارت امور خارجه امریکا ریچادر اولسن پس از کناره‌گیری از سمت سفیری این کشور در پاکستان از تاریخ ۱۷ نومبر مسئولیت‌های جدید بر عهده خواهد گرفت.
در این بیانیه آمده است: ریچارد اولسن، همچون نماینده‌گان قبل از وی مسوول توسعه و اجرای سیاست‌ها و برنامه‌هایی که از منافع امنیت ملی امریکا حمایت خواهند کرد از جمله در زمینه تقویت ثبات پیشرفت در پاکستان و افغانستان مسئولیت خواهد داشت.
دنیل اف. فلدمن که پیش از اولسن نماینده امریکا در امور پاکستان و افغانستان بوده در تاریخ ۱۸ سپتامبر بازنشسته شد. اولسن در سال ۲۰۱۲ بعد از آنکه «کامرون مونتر «به دلیل روابط متشنج میان پاکستان و اسلام آباد بعد از کشته شدن اسامه بن لادن از سمت سفیری امریکا در پاکستان استعفا داد، جانشین وی در این مقام شد.
اولس پیش از تجربه‌اش در اسلام آباد به عنوان مدیر هماهنگ کننده امور اقتصادی و توسعه در سفارت امریکا در کابل از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۲ خدمت کرده بود.
وی در طول این مدت بر همه برنامه‌های کمکی غیرنظامی امریکا و حمایت‌ها از دولت افغانستان نظارت کرد. اولسن همچنین به عنوان سفیر امریکا در امارات متحده عربی از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۱ نیز خدمت کرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.