غنی به نیروهای امنیتی: شـمال را تصفیه کنیـد

گزارشگر:شنبه 25 میزان 1394 - ۲۴ میزان ۱۳۹۴

رییس جمهور غنی می‌گوید که کشورهای جهان با افغانستان متعهد هستند و دشمن در انزوا قرار گرفته است. آقای غنی که دیروز جمعه به ولایت کندز سفر کرده بود، در نشستی خبری گفت، کشورهای جهان به دشمنان افغانستان گفته اند که در امور این کشور مداخله نکنند؛ زیرا افغانستان بر حق است.
mnandegar-3رییس جمهور غنی می‌گوید که حملۀ طالبان بر کندز یکی از عوامل متحدشدن جهان با افغانستان است. غنی افزود که افغانستانی با ثبات سبب پیشرفت منطقه است و درغیر آن منطقه با تروریسم بین‌المللی روبه‌رو خواهد شد.
رییس جمهور گفت که پس از رویداد کندز بارک اوباما، رییس جمهور ایالات متحده گفته است، نیروهای امنیتی ثابت کرده اند که به نظام کنونی باور دارند. به گفتۀ آقای غنی اوباما در این تماس افزوده است که افغانستان با گذشت از این خطر نشان داد که به سرمایه‌گذاری می‌ارزد.
غنی گفت که رویداد کندز فضای بی‌باوری را ایجاد کرده بود، اما با تلاش‌ نیروهای امنیتی این فضا به زودترین فرصت به امید تبدیل شد. او تأکید کرد که تلاش می‌کند تا نیروهای امنیتی از وابسته‌گی سیاسی نجات یابند.
رییس جمهور می‌گوید که بر بنیاد تصمیم شورای امنیت ملی تمام مناطق شمال‌شرق از وجود طالبان پاک خواهد شد. او در این نشست از نیروهای امنیتی خواست تا تلاش کنند، در جریان نبردها افراد غیرنظامی آسیب نبینند. غنی هم‌چنان از اعمار ساختمان‌هایی در کنار نهادهای امنیتی خبر داد و گفت که کار این ساختمان‌ها برای اسکان خانواده‌های نیروهای امنیتی تا سال آینده آغاز خواهد شد.
رییس جمهور در این سفر به شماری از نیروهای امنیتی از جمله مرادعلی مراد، معاون ستاد ارتش مدال‌هایی را به پاس کارکردهای‌شان در جریان رویداد کندز اعطا کرد.
معاون ستاد ارتش نیز در این نشست طالبان را روی سیاه عنوان کرد و گفت که این گروه در رویداد کندز شکست خوردند. او افزود که درهیچ صورتی اجازه نمی‌دهند دشمن موفق به عملی‌کردن برنامه‌هایش در افغانستان شود.
این نخستین سفر یک مقام‌ بلندرتبۀ دولتی پس از حملۀ طالبان بر کندز است.
طالبان پس از آغاز سال جاری حملات‌شان را بر بیشتر بخش‌های کشور به ویژه ولایت‌های شمالی شدت بخشیدند، این گروه چندی پیش توانست برای نخستین بار در جریان ۱۴ سال گذشته مرکز شهر کندز را به تصرف گیرند. با این که شهر کندز پس از سه روز دوباره به کنترل دولت درامد، اما نگرانی‌های باشنده‌گان کشور نسبت فعالیت این گروه بیشتر از پیش افزایش یافت.

اشتراک گذاري با دوستان :