سرپرست وزارت دفاع: طالبان و عوامل استخبارات پاکستان در بیمارستان کندز مخفی شده بودند

گزارشگر:سه شنبه 28 میزان 1394 - ۲۷ میزان ۱۳۹۴

وزیر دفاع افغانستان روز دوشنبه گفت: بیمارستان سازمان پزشکان بدون مرز در شهر کندز به دلیل آنکه توسط شبه نظامیان درگیر با نیروهای دولتی مورد استفاده بوده هدف بمباران نیروهای امریکایی قرار گرفته است.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، معصوم استانک زی، وزیر دفاع افغانستان در مصاحبه‌یی به این خبرگزاری گفت: شبه نظامیان طالبان و احتمالاً mnandegar-3عوامل سازمان اطلاعات ارتش پاکستان از تاسیسات بیمارستان سازمان پزشکان بدون مرز در شهر کندز به عنوان یک مکان امن استفاده می‌کردند.
در تاریخ سه اکتبر این بیمارستان از سوی یک هواپیمای AC – 130 امریکا بمباران شد که باعث مرگ ۲۲ تن و زخمی شدن تعداد زیادی شد.
ساختمان اصلی این بیمارستان در حال حاضر تا حد زیادی از بین رفته و دیگر فعالیت ندارد.
سازمان پزشکان بدون مرز چندین بار حضور شبه نظامیان طالبان در مکان این بیمارستان را رد کرده است که کیت استیجمن، مدیر ارتباطات سازمان پزشکان بدون مرز در افغانستان دیروز گفت: ما مجدداً تاکید می‌کنیم که همه کارکنان سازمان پزشکان بدون مرز در بیمارستان کندز چند بار به ما گزارش دادند که در زمان وقوع بمباران هیچ فرد مسلحی در این بیمارستان نبوده است.
با این حال استانکزی گفت که یک پرچم متعلق به طالبان روی دیوارهای تاسیسات بیمارستان قرار داشته است.
وزیر دفاع افغانستان گفت: این بیمارستان محلی بوده که آنها می‌خواستند از آن به عنوان مکان امن استفاده کنند زیرا همه می‌دانند نیروهای امنیتی بین‌المللی و نیروهای ما در اقدام علیه یک بیمارستان احتیاط زیادی به خرج می‌دهند اما وقتی روی یکی از دیوارهای بیمارستان‌ها پرچم طالبان قرار داشته شما چه فکری می‌کنید.
وی خاطرنشان کرد: من می‌گویم که ساختمان این بیمارستان مورد استفاده افرادی بود که از آن برای درگیری استفاده می‌کردند چه این افراد متعلق به طالبان و چه سازمان اطلاعات ارتش پاکستان و چه هر کس دیگر بوده باشند.

اشتراک گذاري با دوستان :