از خودبزرگ‌بینیِ‌ مصنوعی تا اعتمادبه‌نفسِ واقعی

گزارشگر:یک شنبه 3 عقرب 1394 - ۰۲ عقرب ۱۳۹۴

بخش دوم و پایانی

mnandegar-3۴ـ آن‌ها بدون ترس از دیگران کمک طلب می‌کنند
بسیاری از مردم تصور می‌کنند کمک گرفتن از دیگران نشانۀ ضعفِ آدم‌هاست. اما افراد معتمد به‌نفس ضعف‌های خود را به‌خوبی می‌شناسند و در آن زمینه‌ها از دیگران کمک می‌طلبند. این کار آن‌ها باعث تشویق دیگران نیز می‌شود. وقتی یک انسانِ موفق از شما کمک بخواهد، بدون شک بسیار خوشحال می‌شوید که می‌توانید به او کمک کنید و هرگز به این فکر نخواهید کرد که او ضعف یا کمبود دانش دارد.

۵ـ آن‌ها همیشه فکر می‌کنند: «چرا من نه؟»
بسیاری از مردم همیشه منتظر می‌مانند تا استخدام شوند، مورد تشویق یا ترفیع قرار بگیرند یا… . اما افرادی که واقعاً اعتمادبه‌نفس دارند، تقریباً همۀ دنیا را در دستِ خود دارند. آن‌ها می‌دانند چه‌گونه با افراد مهم در ارتباط باشند تا بتوانند در کنار آن‌ها رشد کنند و به اهدافِ خود برسند. آن‌ها می‌دانند چه‌طور محصولاتِ خود را تبلیغ کنند تا بیشترین فروش را داشته باشند. آن‌ها خودشان روابط لازمه را می‌سازند و منتظر نمی نشینند تا دیگران برای‌شان آستین بالا بزنند. آن‌ها روش و کاری که تصور می‌کنند درست است را انتخاب می‌کنند و در ادامۀ آن به جلو پیش می‌روند.

۶ـ هرگز انسان‌های دیگر را تحقیر نمی‌کنند
صادقانه و بی‌تعارف باید بگوییم، افرادی که دایم در مورد دیگران نظرهای منفی دارند و پشت سرِ آن‌ها غیبت می‌کنند، می‌خواهند با این مقایسه خود را در نگاه دیگران خوب جلوه دهند. اما تنها مقایسه‌یی که افراد بااعتمادبه‌نفس انجام می‌دهند این است که امروز چه کسی هستند و در آینده چه می‌خواهند باشند.

۷ـ از این‌که ساده‌لوح به نظر برسند، هراسی ندارند
اصولاً آدم‌هایی که واقعاً و ذاتاً اعتمادبه نفس دارند، هرگز در شرایطی قرار نمی‌گیرند که دیگران به خود اجازه دهند آن‌ها را مسخره کنند. آن‌ها همیشه پوشش و رفتار مناسب دارند.

۸ـ آن‌ها اشتباهاتِ خود را قبول می‌کنند
افراد با اعتماد به نفسِ واقعی همیشه اشتباهاتِ خود را قبول می‌کنند و هیچ‌وقت خود را مصون از اشتباه نمی‌پندارند. انسان وقتی اعتماد به نفس دارد، خیلی برایش مهم نیست گاهی بد به نظر برسد. آن‌ها به خوبی می‌دانند مردم به آن‌ها نمی‌خندند و آن‌ها را مسخره نخواهند کرد.

۹ـ آن‌ها فقط به دنبال تأیید افرادی هستند که واقعاً برای‌شان مهم هستند
این‌که در شبکه‌های اجتماعی یا جوامع دیگر شما را تشویق یا تحسین کنند، بسیار خوب است. اما این‌که مورد تأیید افرادی باشید که برای‌تان مهم است، بسیار باارزش‌تر و مهم‌تر است. افرادی که ما برای آن‌ها ارزش بسیار قایل هستیم و نظراتِ آن‌ها برای‌مان مهم است، پشتیبان‌های واقعی ما هستند و در پیشرفتِ ما نقش مهمی دارند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.