سقوط قرارگاه ۱۴۰ نفری اردوی ملی در ولسوالی غورماچ به دست تروریستان طالب

گزارشگر:چهار شنبه 24 اسد 1397 - ۲۳ اسد ۱۳۹۷

mandegar-3خبرگزاری خاورمیانه
مقامات محلی فاریاب خبر داده‌اند که یک قرارگاه نیروی‌های دفاعی کشور در کمپ چینایی‌های ولسوالی غورماچ ولایت فاریاب به دست گروه تروریستی طالبان سقوط کرده است.
به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، محمد طاهر رحمانی، رییس شورای ولایتی فاریاب با تایید این خبر گفت که یک قرارگاه ۱۴۰ نفری اردوی ملی با تمامی تجهیزات شان در کمپ چینایی‌های ولسوالی غورماچ فاریاب شام روز گذشته(۲۲ اسد) به دست گروه طالبان سقوط کرد.
رییس شورای ولایتی فاریاب افزود؛ این قرارگاه در حالی به‌دست گروه طالبان سقوط کرد که افراد گروه طالبان از ۲ روز بدنسو حملات تهاجمی شان را علیه مواضع نیروی اردوی ملی افرایش داده بودند.
بر بنیاد گفته‌های رحمانی، در جریان حملات تهاجمی گروه تروریستی طالبان بر قرارگاه نیروی دفاعی کشور در کمپ چینایی‌ها چندین سرباز اردوی ملی کشته، زخمی و اسیر شده‌اند و شماری از سربازان این قرارگاه موفق شده که از ساحه فرار کنند.
از سوی هم یک منبع امنیتی که نمی‌خواهد نامش فاش شود، می‌گوید که حدود ۵۰ تن از سربازان به گروه تروریستی طالبان تسلیم شده‌اند.
به اساس گزارش‌ها، ولسوالی غورماچ ولایت فاریاب ۱۴ ماه پیش به‌دست گروه تروریستی طالبان سقوط کرده بود و برای باز پس‌گیری این ولسوالی تا هنوز هیچ اقدامی از سوی دولت صورت نگرفته است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.