وزارت دفاع ملی: در دوماه ۷۶۰ طالب در هلمند کشته شدند

گزارشگر:دوشنبه 4 عقرب 1394 - ۰۳ عقرب ۱۳۹۴

مقام‌های وزارت دفاع می‌گویند که در دو ماه گذشته ۷۶۰ عضو گروه طالبان در ولسوالی‌های موسی قلعه، کجکی، سنگین، نادعلی، گرشک و سایر بخش‌های ولایت هلمند کشته شده‌اند.
محمد رادمنش، معاون سخنگوی وزارت دفاع روز یکشنبه گفت در این مدت ۲۱۷ عضو گروه طالبان زخمی و ۱۱ نفر نیز دستگیر شده‌اند.
mnandegar-3به گفته آقای رادمنش این عملیات توسط نیروهای لشکر ۲۱۵ میوند ارتش ملی افغانستان در هماهنگی با نیروهای امنیتی انجام شده و طی آن حدود ۸۵۰ مین کارگذاری شده نیز کشف و خنثی شده‌اند.
وزارت دفاع افغانستان با نشر خبرنامه‌یی نیز گفته است که در میان این کشته‌ها ۱۱ تبعه پاکستانی دیده می‌شوند. وزارت دفاع افغانستان افزوده که در این عملیات مقداری اسلحه سبک و سنگین نیز بدست نیروهای دولتی افتاده‌ است.
گروه طالبان تا به حال به این ادعای وزارت دفاع افغانستان واکنشی نشان نداده است.
در همین حال مقام‌های محلی در هلمند از ادامه عملیات نیروهای دولتی برای پس گرفتن منطقه باباحاجی در حومه شهر لشکرگاه، مرکز این ولایت از افراد وابسته به طالبان خبر داده‌اند.
شاه محمود آشنا، سخنگوی پولیس ولایت هلمند گفت که برای پاکسازی مناطق باباحاجی، مالگیر، لوی مانده، شاول، سیستانی، نهرسراج و سایر مناطق ولایت هلمند که افراد گروه طالبان در آنجا حضور دارند، عملیات نظامی جریان دارد.
به گفته آقای آشنا در این عملیات‌ نیز ۱۵ مخالف دولت کشته و زخمی شده‌اند.
اما کریم اتل، رییس شورای ولایت هلمند از روند پیشرفت عملیات در این ولایت شکایت کرده و می‌گوید که هماهنگی لازم برای پس گرفتن مناطقی که در کنترل نیروهای طالبان است، میان نیروهای امنیتی وجود ندارد.
او می‌گوید نیروهای پولیس که از تجهیزات نظامی لازم برخوردار نیستند در خط مقدم جنگ قرار دارند ولی نیروهای ارتش ملی افغانستان که دارای اسلحه سنگین و تجهیزات لازم هستند، در پشت خط مستقر هستند.
آقای اتل با ابراز نگرانی از این وضعیت، می‌گوید که اگر روند همین‌طور ادامه یابد صدها خانواده از محل آواره خواهند شد و به گفته او در حال حاضر هم حدود دو هزار خانواده از محل این درگیری‌ها مهاجر شده‌اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.