سرمربی تیم ملی فوتبال اخراج شد

گزارشگر:سه شنبه 5 عقرب 1394 - ۰۴ عقرب ۱۳۹۴

فدراسیون فوتبال افغانستان، اسلاوان اسکلیزیچ، سرمربی بوسنیایی‌تبار تیم ملی فوتبال این کشور را برکنار کرد.
در خبرنامه این فدراسیون که روز یکشنبه ۳ عقرب منتشر شده، «کسب نتایج ضعیف و ضعف کادر فنی تیم» دلیل برکناری آقای اسکلیزیچ عنوان شده است.
فدراسیون فوتبال افغانستان گفته است که در حال گفت‌وگو با مربیان طراز اول جهان برای به دست گرفتن هدایت تیم ملی فوتبال این کشور است.
mnandegar-3اسلاوان اسکلیزیچ در ماه فوریه امسال با امضای یک قرارداد پنج ساله به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال افغانستان انتخاب شد.
آقای اسکلیزیچ در آن زمان گفت که می‌خواهد با استراتژی و برنامه جدید تیم ملی فوتبال افغانستان را با تیم‌های اروپایی هم‌سطح بسازد. او از آوردن سیستم جدید برای تیم ملی و از تمرینات تازه برای این تیم و جذب بازیکنان افغان در خارج از این کشور سخن گفته بود.
تیم ملی فوتبال افغانستان که قهرمانی جام کشورهای جنوب آسیا در سال ۲۰۱۳ را در کارنامه خود دارد، با هدایت اسکلیزیچ نتایج ضعیفی به دست آورد و این موضوع انتقادهایی را هم متوجه کادر مربی‌گری این تیم ساخت.
این تیم که در حال حاضر در میانه مسابقات مقدماتی راهیابی به جام جهانی ۲۰۱۸ به سر می‌برد، تا اینجای کار از پنج بازی، با چهار باخت و یک برد و تفاضل گل منفی پانزده، در گروه خود چهارم است و امیدی به صعود به مرحله بعدی این رقابت‌ها ندارد.
با آمدن این مربی آلمانی، برخی از بهترین بازیکنان تیم ملی کشور از جمله اسلام الدین امیری کاپیتان این تیم، استعفا کردند.
آنها اعلام کردند که با آمدن این مربی دیگر ما شاهد تیم افغانستان نیستیم، بلکه تیم آلمانستان را تشکیل داده اند.
اسکلیزیچ که اصلا بوسنیایی است و عمر فوتبالی خود را در آلمان سپری کرده، سابقه مربی‌گری در تیم‌های متعددی را در کارنامه خود دارد. این مربی ۴۳ ساله تا سال گذشته هدایت تیم ۱۹ سال اف‌اس‌وی فرانکفورت آلمان را در دست داشت.
او همچنین مربی‌گری تیم های ۱۹ سال و ۱۷ سال انتراخت فرانکفورت، هانسا روستوک و هانوفر را به عهده داشته است.
تیم ملی فوتبال افغانستان قرار است ماه آینده در ششمین دیدار خود در مقدماتی راهیابی به جام جهانی، به مصاف تیم فوتبال کامبوج برود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.