بریتانیا نیروهایش را تا ۲۰۱۶ حفظ می‌کند

گزارشگر:چهار شنبه 6 عقرب 1394 - ۰۵ عقرب ۱۳۹۴

بریتانیا اعلام کرده به دلیل چالش‌های امنیتی که نیروهای امنیتی افغانستان با آن مواجه اند، نیروهای خود را در سال ۲۰۱۶ در افغانستان نگه می‌دارد. قبلاً برخی کشورهای دیگر نیز از تمدید حضور نیروهای شان خبر داده اند.
گروه طالبان بعد از خروج بخش اعظم نیروهای نظامی بین المللی در سال گذشته حملات هماهنگ شده‌یی راه اندازی کرده اند و فعلاً چندین ولسوالی mnandegar-3در سراسر کشور کاملاً و یا قسماً زیر کنترل این گروه قرار دارند.
مایکل فالون، وزیر دفاع بریتانیا روز سه شنبه (۵ عقرب/ ۲۷ اکتوبر) گفت که نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان در یک سال گذشته «آزموده» شدند و از خود شایستگی و مهارت نشان دادند.
وزیر دفاع بریتانیا در یک اعلامیه کتبی به پارلمان کشورش گفته است: «حکومت بریتانیا تشخیص داده است که زمان می‌برد تا نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان به نیروی جنگی کامل و با ظرفیت برای تامین کامل امنیت مردم افغانستان تغییر یابد.»
فالون علاوه کرده است: «ما حالا نتیجه‌گیری کرده ایم که سطح کنونی ماموریت نظامی بریتانیا را در سال ۲۰۱۶ در افغانستان حفظ کنیم تا در ایجاد یک افغانستان امن و باثبات کمک کرده باشیم. حیطه و نقش ماموریت بریتانیا در افغانستان بدون تغییر باقی می‌ماند.»
بریتانیا قبلاً تعهد کرده بود که سربازان خود را تا آخر سال جاری میلادی در افغانستان نگهدارد. حدود ۴۵۰ سرباز بریتانیایی به آموزش افسران اردوی افغانستان در اکادمی نظامی، همکاری با وزارت‌های امنیتی افغانستان و حمایت از عملیات‌های ناتو در کابل مصروف می‌باشند.
حکومت بریتانیا پس از آن این تصمیم را می‌گیرد که بارک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده امریکا اوایل این ماه اعلام کرد روند کاهش نیروهای خود در افغانستان را به دلیل وضعیت «بسیار شکننده» امنیتی کندتر می‌سازد.

اشتراک گذاري با دوستان :