فعالان مدنی غزنی حکومت را متهم به بی‌توجهی در قبال تأمین امنیت این ولایت کردند

گزارشگر:یک شنبه 17 عقرب 1394 - ۱۶ عقرب ۱۳۹۴

mandegar-3فعالان مدنی غزنی حکومت را متهم به بی‌پروایی در قبال تأمین امنیت غزنی و زابل کرده و خواستار راه‌اندازی عملیات و نابودی لانه‌های گروه داعش و طالبان در ولسوالی خاک‌ افغان زابل شدند.
این فعالان مدنی روز شنبه در نشستی خبری در کابل گفتند که چندی پیش هیأتی از سوی حکومت مرکزی به این دو ولایت رفته و به مردم آن‌جا وعده کرده بود که عملیاتی در ولسوالی خاک‌ افغان به راه‌اندازی می‌شود؛ اما تاکنون این عملیات آغاز نشده است.
آن‌ها هشدار می‌دهند که اگر به امنیت شاهراه غزنی ـ کندهار توجه نشود و عملیات پاک‌سازی در خاک افغان زابل راه‌اندازی نگردد، گروه داعش در آینده فاجعۀ بزرگی به بار خواهد آورد.
غلام‌سخی خالد، یکی از فعالان مدنی غزنی می‌گوید که نفوذ گروه دولت اسلامی (داعش) در ولسوالی خاک‌ افغان زابل روزبه‌روز در حال افزایش است.
هیأت اعزامی حکومت به ولایت‌های زابل و غزنی
اما خالقداد اکبری، رییس شورای ولایتی غزنی و عضو هیأتی که از سوی حکومت به ولایت‌های غزنی و زابل رفته بود، در تماسی تیلفونی به سلام‌وطندار می‌گوید که بر بنیاد فیصلۀ این هیأت، عملیات پاک‌سازی در خاک افغان زابل آغاز شده است.
آقای اکبری می‌گوید که با پاک‌سازی خاک افغان، تهدیدهایی که متوجه ولایت غزنی اند، از میان رفته و ربوده‌شده‌گان نیز از این ولسوالی آزاد خواهند شد.
گفته می‌شود ولسوالی‌های خاک افغان زابل و ناوۀ غزنی از هشت سال بدین‌سو زیر ادارۀ طالبان و دیگر گروه‌های تروریستی قرار دارند.
بر بنیاد گزارش‌ها، تمامی مسافرانی که از سوی طالبان و داعش در مسیر جاده‌های منتهی به غزنی ربوده شده اند، در ولسوالی خاک افغان زابل نگهداری می‌شوند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.