سرمربی تازۀ تیم ملی افغانستان: فوتبال را به افغانستان برمی‌گردانم

گزارشگر:شنبه 23 عقرب 1394 - ۲۲ عقرب ۱۳۹۴

mandegar-3تیم ملی فوتبال افغانستان روز پنجشنبه ۲۱ عقرب در چارچوب رقابت‌های مقدماتی انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸، در ورزشگاه تختی شهر تهران به مصاف تیم ملی کامبوج رفت که این بازی با نتیجه ۳ بر صفر به سود افغانستان تمام شد.
گل‌های این دیدار را مصطفی زازی در دقیقه ۴۲، نورالله امیری در دقیقه ۷۸ و خیبر امانی در دقیقه ۹۴ بازی به ثمر رساندند.
افغانستان در بازی رفت دو تیم نیز توانسته بود کامبوج را با نتیجه یک بر صفر شکست دهد. با این حال این تیم با وجود برد در مقابل کامبوج، شانس صعود به مرحله گروهی بازی‌های جام جهانی را از دست داد.
این تیم اما دو بازی دیگر با کشورهای جاپان و سنگاپور پیش رو دارد و هنوز می‌تواند به صعود به مرحله انتخابی بازی‌های جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۱۹ امیدوار باشد.
افغانستان در گروه E این رقابت‌ها با جاپان، سوریه، سنگاپور و کامبوج هم‌گروه است. این تیم در حال حاضر با ۲ برد و ۴ باخت از شش بازی و با تفاضل گل منفی دوازده در رتبه چهارم این گروه قرار دارد.
بازی پنجشنبه نخستین بازی تیم ملی فوتبال افغانستان با هدایت پیتر شگرت، مربی اهل صربستان این تیم بود. عملکرد ضعیف این تیم در بازی‌های قبلی این دور از رقابت‌ها سبب شد که فدراسیون فوتبال افغانستان، اسلاوان اسکلیزیچ، مربی پیشین تیم ملی فوتبال این کشور را برکنار کند.
مربی تازه در ترکیب تیم نیز تغییراتی را به وجود آور ده است.
از جمله، فیصل شایسته بازیکن خط میانی افغانستان به عنوان کاپیتان تیم به جای جلال الدین شریعتیار گزینش شده است.
سرمربی تیم ملی فوتبال افغانستان دیروز با حضور در ورزشگاه تیم پرسپولیس ایران در مورد کار در تیم ملی کشور گفت: من ۵ روز است که قراردادم را با افغانستان امضا کردم و بازی با کامبوج اولین بازی من بود و می‌خواستم چالش جدیدی را امتحان کنم و افغانستان کم کم در حال پیشرفت است و خیلی جدی و حرفه‌یی با من ارتباط برقرار کردند. من پیشنهاد باشگاهی از اروپا داشتم اما می‌خواستم بعد از هدایت تیم ملی گرجستان در یک تیم ملی کار کنم می‌دانم مشکلاتی هست و شرایط سختی است اما امیدوارم فوتبال را به این کشور برگردانم.
تا به اینجای کار صعود تیم ملی فوتبال جاپان از این گروه به مرحله بعدی قطعی شده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.