معاون مجلس: رییس‌جمهور عبدالعلی محمدی را برکنار کرد /ارگ: محمـدی برکنـار نشـده است

گزارشگر:شنبه 23 عقرب 1394 - ۲۲ عقرب ۱۳۹۴

هیأت اداری مجلس نماینده‌گان می‌گوید که رییس‌جمهور غنی به درخواست آنان مبنی بر برکناری مشاور حقوقی خویش پاسخ مثبت داده و عبدالعلی محمدی را برکنار کرده است.
نذیر احمدزی معاون دوم مجلس نماینده‌گان گفت، از این‌که رییس‌جمهور درخواست هیات اداری در مورد برکناری آقای محمدی را پذیرفته، خیلی خرسند هستند.
mandegar-3وی می‌گوید که محمدی در قضیۀ ساخت شهرک و رهایی یکی از مقروضان کابل بانک، مرتکب نقض آشکار قانون شده است.
اخیراً ارگ و وزارت شهرسازی در تفاهم‌نامه‌یی، خلیل الله فروزی از مقروضان کابل بانک را از بند رها ساخت و همچنان قرارداد ساخت شهرک هوشمند را با آقای فروزی به امضا رسانید.
پس از انتقادهای تند،رییس جمهور این تفاهمنامه را ملغا اعلام کرد و بخشی از جایدادهای فروزی را مصادره کرد. در این تفاهمنامه عبدالعلی محمدی نقش برجسته داشت.
وزیر امور شهرسازی افغانستان ادعا می‌کند که عبدالعلی محمدی مشاور حقوقی رییس جمهور ذریعه چند مکتوب رسمی از این وزارت خواسته تا جواز ساخت شهرک هوشمند را به خلیل‌الله فروزی دهد.
فروزی، حدود یک سال قبل از سوی دادگاه عالی به عنوان یکتن از اختلاس کننده‌‌گان کابل بانک شناخته شده و محکوم به ۱۰ سال حبس تنفیذی و پرداخت بیش از پنجصد میلیون دالر شد.
اما ریاست جمهوری افغانستان خبر برکناری محمدی را رد می‌کند.
به گزارش رادیوی آزادی، سید ظفر هاشمی معاون سخنگوی رییس‌جمهوری گفت که این خبر صحت ندارد و مشاور حقوق رییس جمهور از وظیفه‌اش برکنار نشده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.