معترضان: عوامل خشونت‌ها گرفتار شوند

گزارشگر:یک شنبه 24 عقرب 1394 - ۲۳ عقرب ۱۳۹۴

mandegar-3هزاران نفر دراعتراض به قتل هفت غیر نظامی هزاره که روز یکشنبه گذشته در ولایت زابل سر بریده شدند، در چندین ولایت کشور تجمعات اعتراضی بر پا کردند.
شرکت کنندگان این دراین راهپیمایی های اعتراضی شامل افرادی از گروه‌های مختلف سنی و همچنین زنان بودند.
در این اعتراض نمایندگان نهادهای مدنی، دانش آموزان و دیگر اصناف اجتماعی حضور داشتند.
در این راهپیمایی معترضین شعار و پرچم افغانستان را حمل می‌کردند و برخی نیز عکس‌های گروگانهای کشته شده زابل را با خود داشتند.
معترضان شعارهای متنوعی سر می‌دادند ولی بیشتر شعار آنان درباره تامین امنیت و عدالت بود شعار های بر ضد طالبان و داعش نیز بلند کرده بودند.
معترضان می گفتند گرد هم آمدیم تا صدای خود را به گوش حکومت و نهادهای حقوق بشری برسانیم. فرق نمی‌کند جلال آباد، دایکندی، غزنی و یا هر جای دیگر که باشد، همه خواهران و برادران ما اند و عوامل خشونت‌ها باید گرفتار شوند.»
این راهیپمایی ها با تدابیر شدید امنیتی و به صورت مسالمت آمیز ادامه یافت و موردی از خشونت تاکنون دیده نشده‌است.
با انتشار خبر سر بریدن هفت تن در ولایت زابل، فعالان مدنی و جوانان افغانستان اجساد آنها را به کابل منتقل کردند. روز چهارشنبه گذشته هزاران شهروند کشور در کابل با حمل اجساد این افراد، در اعتراض به افزایش ناامنی‌ها در این کشور راهپیمایی بزرگی را راه‌اندازی کردند.
راهپیمایان تابوت کشته‌ها را تا دروازه ارگ ریاست جمهوری افغانستان بردند و تا نیمه شب آنجا ماندند.
اجساد این افراد دو روز پیش برای به خاکسپاری به زادگاه آنان در ولسوالی جاغوری ولایت غزنی در جنوب افغانستان منتقل و به خاک سپرده شد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.