آغاز کمپین ‹آلمان در افغانستان›، برای جلوگیری از ورود غیرقانونی به آلمان

گزارشگر:سه شنبه 26 عقرب 1394 - ۲۵ عقرب ۱۳۹۴

mandegar-3دولت آلمان روز یک شنبه فعالیت کمپینی به نام ‹ آلمان در افغانستان ‹ را در کابل آغاز کرد تا با تصحیح باورهای غلط افغان ها درباره زندگی در آلمان و گوشزد کردن جنایات قاچاقچیان انسان به آنها، مردم این کشور را از مهاجرت غیرقانونی به آلمان باز دارد.
کمپین آلمانی که روز یک شنبه آغاز شده است، بیلبوردهای متعددی را در شهر کابل پایتخت افغانستان نصب کرده و به زبان فارسی دری و ‹پشتو›، درباره مهاجرت غیرقانونی به اروپا به مردم این کشور هشدار داده است.
این بیلبوردها با طرح این پرسش که ‹افغانستان را ترک می کنید! آیا مطمئن هستید؟› به نمایش درآمده اند. تصاویر این بیلبوردها همچنین در یک حساب کاربری با عنوان ‹آلمان در افغانستان› در شبکه اجتماعی ‹فیس بوک› نیز قابل مشاهده است. سفارت آلمان در کابل همچنین هشتگ #RumoursAboutGermany (شایعات درباره آلمان) را در توئیتر راه اندازی کرده است.
هدف از ایجاد این کمپین این است که انتظارات و تصورات واهی مردم افغانستان از زندگی در آلمان را تصحیح کند؛ انتظاراتی مبنی بر دریافت اجازه اقامت و تامین شغل از سوی دولت آلمان برای مهاجران. همچنین این کمپین هشدار می دهد گروه هایی که مهاجران غیرقانونی را جا به جا می کنند، ‹قاچاقچیان انسان و جنایتکارانی هستند که فقط به فکر پول هستند….›
اروپا نزدیک به سه ماه است که با سیل آوارگانی مواجه شده که عمدتا از کشورهای جنگ زده سوریه، عراق و افغانستان راهی اروپا شده اند. اروپا بعد از پایان جنگ جهانی دوم تاکنون شاهد چنین بحرانی نبوده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.