قیام برضد طالبان در سروبی

- ۲۸ میزان ۱۳۹۱

ولسوالی نسبتاً نارام سروبی، از جمله مناطقی است که نیروهای امنیتی افغان از آغاز خیزش‌های مردمی برضد مخالفان مسلح در آنجا خبر می‌دهند.
وزارت امور داخله می‌گوید که باشنده‌های برخی از مناطق ولسوالی سروبی به روز پنجشنبه در برابر مخالفان مسلح دست به قیام زده و آنان را از مناطق شان رانده اند.
صدیق صدیقی سخنگوی این وزارت روز جمعه گفت، که در سروبی و پیش از این در چندین منطقه دیگر مردم به خواست خود شان دست به قیام زده اند.
آقای صدیقی می گوید، که این قیام مورد نظارت جدی آنان قرار دارد.
او افزود: «مقامات محلی و به خصوص نیروهای امنیتی افغانستان اوضاع را از نزدیک مورد نظارت خود قرار داده و اینکار ادامه خواهد داشت. ما امروز این را به جرات گفته می توانیم که نیروهای امنیتی افغان هم از نگاه کمیت و هم کیفیت در وضعیت بسیار خوب قرار دارند. که در مهار کردن هر نوع چالش احتمالی موفق خواهند بود و در این هیچ شک نیست که نیرو های امنیتی افغان اوضاع را به شکل جدی و پیوسته نظارت می کنند.»
حضرت محمد ولسوال سروبی به رادیو آزادی گفت که در مناطق حسین خیل و دشت این ولسوالی میان قیام کننده گان و مخالفان مسلح برخورد صورت گرفته است. اما در مورد تلفات ناشی از این برخورد معلومات ارایه نکرد.
آقای حضرت محمد می‌گوید، آنان از این قیام کننده گان حمایت می کنند اما به گفته وی قیام کننده گان از آنان تا حالا طلب همکاری نکرده اند. مخالفان مسلح در سروبی تا اکنون در مورد این قیام ها چیزی نگفته اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.