۲۸ نفر در شمال کشور جان باختند

- ۲۸ میزان ۱۳۹۱

۱۹ غیرنظامی در انفجار بمب کنارجاده در شمال افغانستان جان باختند. بیشتر قربانیان زنان و کودکانی هستند که به مراسم عروسی می‌رفتند. علاوه بر این، در یک حادثه ترافیکی ۹ تن جان خود را از دست دادند.
شیر جان درانی، سخنگوی پولیس ولایت بلخ گفته است که علاوه بر ۱۹ کشته، ۱۴ تن دیگر نیز در انفجار بمب در ولسوالی دولت آباد این ولایت زخمی شده اند. درانی طالبان را مسوول این حمله دانست.
سخنگوی پولیس بلخ گفت: «آنها (قربانیان) می‌خواستند که به مراسم عروسی در یک قریه بروند… بمب توسط دشمنان افغانستان جاسازی
شده بود». درانی همچنان درباره عاملان بمبگذاری گفت: «دشمنان وطن نمی‌توانند که مستقیماً با ما بجنگند؛ به این خاطر به شکل دزدانه در بعضی جاها ماین می‌مانند که این مسئله باعث تلفات ملکی می‌شود».
در حادثه دیگری، موتر هواداران فوتبال که برای اشتراک در مسابقات اولین لیگ برتر فوتبال افغانستان سفر می‌کردند، با تانکر نفت برخورد کرد که نتیجه آن ۹ تن کشته و ۲۸ تن زخمی شدند. این واقعه پنجشنبه شب در ولایت جوزجان رخ داد.
این هواداران که بیشتر آنها بازیکنان تیم‌های محلی فوتبال بودند، پنجشنبه شب به مقصد کابل سفر کردند تا بازی نهایی لیگ فوتبال را بین تیم های شمال و غرب افغانستان تماشا نمایند.
عبدالعزیز غیرت، فرمانده پولیس ولایت جوزجان به خبرگزاری فرانسه گفت: «متاسفانه ۹ تن از فوتبالرها و هواداران در این حادثه ترافیکی غم انگیز کشته و ۲۸ نفر دیگر زخمی شدند. موتر حامل این افراد دیر وقت روز پنجشنبه با تانکر نفت در شاهراه شبرغان – آقچه برخورد کرد».
فقیر محمد جوزجانی، معاون والی جوزجان شمار کشته شده‌گان را تایید کرد اما تعداد زخمی ها را ۳۶ تن بر شمرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.