تغییر شغل با دوازده گام طلایی

- ۱۱ جوزا ۱۳۹۲

بخش دوم و پایانی
گام پنجم
شرایط مالی خود را در نظر بگیرید. برای این‌که استاندارد سطح زنده‌گی خود را حفظ کنید، چه مقدار پول نیاز دارید. آیا می‌خواهید استاندارد زنده‌گی خود را پایین بیاورید؟ در این شرایط می‌توانید شغلی انتخاب کنید که به شما پول کم‌تری بپردازد.
درآمد خود را به اشکال مختلف خرج کنید. سرمایه‌گذاری‌های کوچک یا تجارت نیمه‌وقت می‌توانند درصورتی که شغل جدید شما درآمد کم‌تری برای‌تان دارد، برخی از مشکلات مربوط به کسری بودجه را حل کنند. این‌که بخواهید کاری را که دل‌تان می‌خواهد انجام دهید، حتا اگر پول کم‌تری دریافت کنید، می‌تواند شما را شاد و خوش‌بخت کند.
گام ششم
فهرستی از هر چیزی که در شغل جدید خود می‌خواهید، تهیه کنید. فهرستی از کارهایی که نمی‌توانید هم تهیه کنید. تمرکز خود را حفظ کنید و اجازه ندهید حواس‌تان پرت شود.
گام هفتم
دنبال موسساتی باشید که کلاس‌ها و برنامه‌هایی می‌گذارند که به شما مهارت‌های بیش‌تری می‌آموزند. می‌توانید اگر صبح‌ها سر کار هستید، در کلاس‌های شبانه شرکت کنید. وقتی در حال اقدام برای کار جدیدی هستید، معلمان شما می‌توانند راهنمایی‌های لازم ارایه دهند. زمان خود را به شکلی موثر تقسیم‌بندی کنید.
گام هشتم
در سازمان‌هایی که به شغل جدید شما مربوط هستند، به طور داوطلبانه کار کنید. از این طریق کسب تجربه می‌کنید.
گام نهم
با مردم در برنامۀ شغل مورد نظر خود کار کنید. شرایط خود را به آن‌ها توضیح دهید. از آن‌ها مشاوره بخواهید. اطلاعات خود را به آن‌ها بدهید. اگر آن‌چه آن‌ها می‌گویند درست است، از توصیه‌های آن‌ها استفاده کنید.
برای استفادۀ بهینه از این شبکۀ اجتماعی یک سری قوانین پایه‌یی وجود دارند: ارزش‌های فردی و قدرت خود را شناسایی کنید. اگر نمی‌توانید این کار را انجام دهید، بدانید هیچ‌کس دیگری هم نمی‌تواند. دست‌کم با سه نفر مجرب دیگر که بتوانند به شما مشاورۀ حرفه‌یی دهند، حرف بزنید.
یکی از اساسی‌ترین قوانین در این شبکه‌های اجتماعی، نگه‌داشتن منظم ارتباط با دیگران است. نه این‌که فقط وقتی چیزی می‌خواهید، سراغ آن‌ها را بگیرید. سعی کنید به جای حرف زدن تلیفونی یا ایمیل زدن به آن‌ها، حتماً آن‌ها را از نزدیک ببینید. به آن‌ها نشان دهید که ملاقات با آن‌ها برای‌تان اهمیت دارد، نه این‌که فقط بخواهید از این فرصت برای راه‌انداختن کار خود استفاده کنید.
به افراد نشان دهید که شما هم چیزی برای آموختن به آن‌ها دارید. انتظار هیچ چیزی به غیر از مشاوره و اطلاعات نداشته باشید. بعد از هر ملاقاتی، نظر افراد را در مورد خود جویا شوید. با افرادی که به شما کمک می‌کنند، برخوردی سخاوت‌مندانه داشته باشید. این یکی از مهم‌ترین قوانین است. این شبکۀ اجتماعی برای زنده‌گی شماست، نه برای شغل جدید. روی آن کار کنید تا برای شما کار کند.
گام دهم
تهیۀ پول کافی برای زنده‌گی کردن در مدت ۳ تا ۶ ماهی که پیدا کردن شغل جدید زمان می‌برد. یافتن شغل جدید زمان می‌برد، زنده‌گی کنید، پس‌انداز کنید.
گام یازدهم
مرتب رزومه‌های خود را به روز کنید. اهداف، تحصیلات و تجربیات خود را حتماً در این رزومه قید کنید. رزومه‌نویسی را هم خوب تمرین کنید.
گام دوازدهم
برای شغل‌هایی اقدام کنید که شاید همۀ شرایط لازم برای آن‌ها را نداشته باشید. اگر موقعیت شغلی خوبی پیدا می‌کنید، حتا اگر همۀ شرایط لازم برای استخدام در آن شغل را ندارید، بازهم برای آن اقدام کنید. هیچ شانسی برای از دست دادن ندارید.
منبع: وب‌سایت آفتاب

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.