شکم‌گُنده‌ها زودتر مـی‌میـرنـد!

گزارشگر:محبوبه عطايي/ چهارشنبه 4 قوس 1394 - ۰۳ قوس ۱۳۹۴

بخش دوم

mandegar-3یک مطالعه نشان می‌دهد که مصرف‌‌کننده‌گان نوشابۀ رژیمی بیشتر با خطر چاق شدن یا دچار شدن به چاقی شکمی روبه‌رو هستند. محققان می‌گویند درست است که این افراد با مصرف نوع رژیمی نوشابه کالری کمتری دریافت می‌کنند، اما ترکیبات این نوشیدنی گاز‌دار می‌تواند در نهایت به بزرگ شدن شکم مصرف کننده‌گانش منجر شود. به‌خاطر کوچک کردن شکم‌تان هم که شده، باید از خوردن این نوشیدنی‌های گاز‌دار، حتا اگر رژیمی باشند، دست ‌بردارید. این نوشابه‌ها نه تنها شما را چاق می‌کند بلکه برای سلامتی‌تان هم مضر است.
بهتر است کالری مورد نیاز بدن‌تان را با مصرف مواد غذایی سودمند‌تری تأمین کنید تا در نهایت خوش‌اندام و سالم بمانید، اما اگر هنوز برای ترک کامل این عادت آماده نیستید، ورزش کردن و کاهش میزان کالری‌های دریافتی‌تان را شروع کنید و به مرور، عادت خوردن نوشیدنی گاز‌دار را از سرتان بیندازید. از آب و آب‌میوه استفاده کنید.

برگر دوست هستید؟
درست است که میزان کالری‌هایی که دریافت می‌کنید در چاق یا لاغر شدنِ شما تأثیر دارد، اما زمانی که پای چاقی شکمی به میان می‌آید، باید به نوع غذایی که می‌خورید هم توجه کنید. گنجاندن اسید‌های چرب غیراشباع در رژیم غذایی‌تان می‌تواند شکم شما را هر روز بزرگ‌تر کند. اگر برگردوست هستید و نمی‌توانید از کچالویِ سرخ‌کرده دل بکنید یا هر هفته مرغ سوخاری میل می‌کنید، طبیعی‌ست که شکم‌تان هر روز بزرگ‌تر شود.
به جای برگر و چیپس، سراغ غذاهایی که سرشار از اسیدهای چرب غیراشباع هستند، بروید. اگر هفته‌یی یک بار پای ماهی‌های چرب مانند ماهی سالمون به سفرۀ‌تان باز شود، کمتر گوشت قرمز بخورید و حبوبات و گوشت مرغ را هم در دستور غذایی‌تان جا دهید، این مشکل را به میزان زیادی حل کرده‌اید. با خلاقیت بیشتر در طبخ غذا می‌توانید از خوردن گوشت‌های سفید لذت ببرید. در انترنت جست‌وجو کنید و دستور غذاهای جدید را یاد بگیرید.

زنانه‌گی‌تان کم شده؟
این موضوع هم می‌تواند یکی از دلایل چاقی شکمیِ شما باشد. اگر یائسه شده‌اید، می‌توانید تقصیر چاق بودن شکم‌تان را به گردن تغییرات هورمونی که در بدن‌تان اتفاق افتاده بیندازید. شما در سال‌های یائسه‌گی با تنظیم میزان ترشح هورمون‌های استرسی که در بدن‌تان ترشح می‌شود و آرام‌تر کردن خودتان می‌توانید اندازۀ دور کمرتان را هم کم کنید.
در چنین شرایطی یوگا هم می‌تواند به داد شما برسد. بررسی‌ها ثابت کرده‌است اگر هر هفته سه روز و هر جلسه یک ساعت یوگا کار کنید و این روند را ۱۶ هفته ادامه دهید، حدود ۳ سانتی‌متر از دور کمرتان کم می‌شود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.