ادارۀ بازرسی عمومی امریکا: پول‌های کمکی به افغانستان هدر رفته است

گزارشگر:شنبه 14 قوس 1394 - ۱۳ قوس ۱۳۹۴

mandegar-3اداره بازرسی عمومی امریکا با انتقاد از هدر رفتن مبالغ زیادی از بودجه اختصاص یافته به افغانستان اعلام کرد که تنها در یک مورد تعداد کمی از کارمندان امریکایی ۱۵۰میلیون دالر را برای اجاره‌ ویلاهای و تامین امنیت خود در کابل و سه شهر دیگر افغانستان هزینه کرده‌اند.
به گزارش بی.بی.سی، اداره بازرسی عمومی امریکا (سیگار) اعلام کرد این هزینه که ۲۰ درصد کل بودجه این واحد از نیروهای امریکایی را تشکیل می‌دهد، صرف اجاره ویلاهای شخصی و نیروهای محافظ برای کارمندان دولت امریکا شده است، در حالیکه این کارمندان قادر بودند از پایگاهای نیروهای نظامی امریکایی استفاده کنند.
این اداره همچنین آورده است، براساس ارزیابی این نهاد اگر این نیروها از تسهیلاتی که در سفارت امریکا در کابل موجود بود، استفاده می‌کردند، هزینه ۱۰ کارمند آن در سال ۲۰۱۴ به حدود ۱.۸ میلیون دالر کاهش می‌یافت.
بر اساس نامه این اداره که به وزارت دفاع امریکا نوشته شده، این ویلاها در کابل، همچنین ویلاهای مشابه در شهرهای هرات در غرب، و مزارشریف در شمال افغانستان و برای مدتی کوتاهی در شهر جلال آباد در شرق افغانستان اجاره شده بودند.
این اداره در ادامه افزوده است: ۱۵۰میلیون دالر برای سکونت و حمایت از تعدادی انگشت شمار نیروهای امریکایی که بیشترین تعداد آنان به ۵ الی ۱۰ نفر می‌رسید، هزینه شده‌است.
در نامه‌ تازه این نهاد آمده است که براساس اطلاعات به دست آمده، این واحد از نیروهای امریکایی از ۲۸۲ میلیون دالری را که قرار بود برای توسعه صنعت، معدن، نفت و گاز در افغانستان به مصرف برسانند، به طور درست استفاده نکرده‌اند.
۴۳ میلیون دالر از این سرمایه برای ساخت یک پمپ گاز برای استفاده خودروها در شهر شبرغان، ولایت جوزجان در شمال افغانستان به کار رفته درحالیکه هزینه ساخت چنین تاسیساتی در کشورهای همسایه افغانستان ۵۰۰ هزار دالر است.
این نهاد افزوده که کنگره امریکا از سال ۲۰۱۰ تا سال ۲۰۱۴ میلادی، ۸۲۲ میلیون دالر را برای این بخش از نیروهای امریکایی که تحت عنوان ثبات و کسب و کار درافغانستان فعالیت می‌کردند، تصویب کرده بود که از این مقدار ۷۶۶ میلیون دالر به این نهاد سپرده شده‌است.
این واحد درسال ۲۰۰۶ توسط وزارت دفاع امریکا در عراق ایجاد شد و در سال ۲۰۰۹ فعالیت خود را در افغانستان آغازکرد و این فعالیت تا ماه مارسچ ۲۰۱۵ ادامه داشت.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.