رونق ورزش‌های زمستانی در بامیان

گزارشگر:چهارشنبه 25 قوس 1394 - ۲۴ قوس ۱۳۹۴

mandegar-3شماری از برگزار کننده‌گان مسابقات اسکی در بامیان می‌گویند که علاقه‌مندی جوانان این ولایت به‌این ورزش زمستانی، نسبت به‌سال‌های گذشته افزایش قابل ملاحظه‌یی داشته است.
محبوب الله محبوب سکرترجنرالِ فدراسیون اسکی افغانستان و معاون «اسکی کلپ بابا ایوریست» در بامیان به‌خبرگزاری رها گفت که در سال‌های گذشته شمار کمی از جوانان این ولایت در مسابقات زمستانی اسکی اشتراک می‌کردند.
آقای محبوب اما افزود که در سال روان، تعداد جوانان علاقه‌مند به‌ورزش زمستانی اسکی در بامیان به‌حدی افزایش یافته است که امکانات موجود برای این ورزش زمستانی، نمی‌تواند پاسخگوی تقاضای آنان باشند.
او می‌گوید که در سال‌های گذشته شماری از گردش‌گران خارجی نیز در مسابقات بین‌المللی اسکی در بامیان اشتراک می‌کردند و انتظار می‌رود که در سال روان با توجه به‌تبلیغاتی که صوت گرفته است، به‌تعداد آنان نیز افزوده شود.
عضویت در فدراسیون اسکی جهانی
بامیان در مرکز افغانستان و در عین حال از سردترین مناطق این کشور به‌شمار می‌رود.
گردش‌گرانِ داخلی و خارجی، این ولایت را مناسب‌ترین مکان برای اسکی و سایر ورزش‌های زمستانی خوانده‌اند.
دامنه‌های پُر برفِ کوه بابا، بند امیر و دشت‌های شیبرتو در فصل زمستان، مکان‌های خوبی برای اجرای ورزش‌ها و سرگرمی‌های زمستانی انتخاب شده‌اند.
تاکنون پنج دور از مسابقات بین‌المللی اسکی در بامیان برگزار شده است که در تمامی این مسابقات، ورزشکاران افغانی توانسته‌اند بر حریفان خارجی خود غلبه کنند.
با این حال، محبوب الله محبوب می‌گوید که فدراسیون اسکی افغانستان به‌تازه‌گی در فدراسیون اسکی جهانی نیز به‌ثبت رسیده است.
او ابراز امیدواری کرد که با ثبت شدن فدراسیون اسکی افغانستان در فدراسیون اسکی جهانی، میزان سفر گردش‌گران خارجی علاقه‌مند به‌ورزش‌های زمستانی به‌بامیان افزایش یابد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.