شریف در کابل خط و نشان گفت‌وگوهای صلح را تعیین می‌کند

گزارشگر:یک شنبه 6 جدی 1394 - ۰۵ جدی ۱۳۹۴

mandegar-3راحیل شریف رییس ستاد مشترک ارتش پاکستان امروز یکشنبه به کابل می‌آید تا دربارۀ میکانیزم مذاکرات صلح با مقامات افغانستان گفت‌وگو کند.
جاوید فیصل معاون سخنگوی رییس اجرایی روز شنبه در کابل به خبرنگاران گفت که آقای شریف با محمد اشرف غنی رییس جمهور و عبدالله عبدالله رییس اجرایی روی مسایل مربوط به دو کشور و پروسه صلح گفت‌وگو می‌کند.
وی گفت: «حکومت افغانستان آماده‌گی‌های خود را برای آغاز دور دوم گفت‌وگوهای صلح دارد، اما مهم است که آغاز گفت‌وگوهای صلح پایان جنگ در کشور باشد. کسانی‌که در این گفت‌وگوها از آدرس مخالفان مسلح اشتراک می‌کنند باید تصمیم‌گیر و نماینده‌های اصلی آنان باشند.»
آقای فیصل تأکید می‌کند که به خاطر رسیدن به مرحله همکاری میان دو کشور نیاز است تا پاکستان به وعده‌هایش در قبال افغانستان عمل کند.
پیش از این سرتاج عزیز مشاور روابط خارجی صدراعظم پاکستان این سفر راحیل شریف را به کابل مهم خوانده و گفته است که در جریان این سفر بر علاوه مسایل امنیتی میان دو کشور روی پروسه صلح نیز گفتگو می شود.
مقامات پاکستانی گفته‌اند که یک کمیتۀ چهارجانبه به اشتراک نماینده‌های افغانستان، پاکستان، امریکا و چین برای نظارت از پیشبرد مذاکرات صلح ایجاد می‌شود.
گفته شده است که این کمیته در هفته اول ماه آینده میلادی نشستی را در باره چه‌گونه‌گی گفت‌وگوهای صلح در کابل و یا اسلام آباد برگزار کرده و زمان و مکان مذاکرات با طالبان مسلح را نیز مشخص خواهد کرد.
اسلام آباد در جریان سفر اخیر محمد اشرف غنی رییس جمهور افغانستان به پاکستان و در اوج فشارهای منطقه‌یی و جهانی تعهد کرد که برای از سرگیری مذاکرات صلح میان حکومت افغانستان و طالبان مسلح تلاش می‌کند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.