روشن شدن زمان انتخابات و آغاز کار کمیته گزینش

گزارشگر:چهار شنبه 9 جدی 1394 - ۰۸ جدی ۱۳۹۴

رییس‌جمهور غنی اعلام کرد که حکومت آمادۀ برگزاری انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی‌ها در میان فصل‌های تابستان و خزان سال آینده می‌باشد.
آقای غنی گفته که تعیین تاریخ دقیق برگزاری انتخابات، مطابق قانون، از صلاحیت‌های کمیسیون مستقل انتخابات می‌باشد که از طرف آن‌ها باید مشخص شود.
mandegar-3رییس جمهور دیروز این موضوع در دیدارهای جداگانه‌یی که با اعضای کمیسیون ویژۀ اصلاحات انتخاباتی و کمیتۀ گزینش داشت، ابراز کرد.
براساس خبرنامۀ ارگ، رییس جمهور گزارش نهایی کمیسیون ویژه اصلاحات انتخاباتی را استماع نمود و از کمیتۀ گزینش خواست تا در اجراات شان پیشنهادات آن کمیسیون را در نظر گیرند.
محمد اشرف غنی گفت که بعد از مشوره‌های گسترده با اقشار مختلف مردم در ولایات کشور تصمیم گرفته است که تا زمان برگزاری انتخابات مجلس و شوراهای ولسوالی‌ها، هر دو مجلس شورای ملی به کارشان ادامه دهند.
در این دیدارها، داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی و محمد سرور دانش معاون دوم رییس‌جمهور نیز حضور داشتند.
به همین ترتیب، کمیسیون ویژۀ اصلاحات انتخاباتی که کارشان دیروز به پایان رسید، گزارش نهایی و پیشنهادات خویش را برای اصلاح نظام انتخاباتی به رییس‌جمهور ارایه کردند.
رییس جمهور در ملاقات‌اش با اعضای کمیتۀ گزینش گفت که آنان می‌توانند سر از امروز (دیروز) رسماً کار خود را آغاز کنند.
رییس جمهور غنی در این دیدار تأکید کرد که اعضای کمیته باید با استقلال کامل در مطابقت با قانون عمل نمایند و در اجراآت خود باید اصل شایسته‌گی را به صورت شفاف رعایت کنند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.