معاون اول مجلس: اوباما جنگ استخباراتی را در افغانستان رهبری می‌کند

گزارشگر:یک شنبه 13 جدی 1394 - ۱۲ جدی ۱۳۹۴

mandegar-3معاون اول مجلس نماینده‌گان می‌گوید که بارک اوباما رییس‌جمهور امریکا مستقیماً جنگ استخباراتی را در افغانستان رهبری می‌کند.
ظاهر قدیر معاون اول مجلس که در نشست عمومی دیروز این مجلس صحبت می‌کرد، در رابطه به صلح افغانستان گفت: تمامی مهاجرت‌ها و مشکلات جنگ و ناامنی در کشور نتیجۀ جنگ‌های استخباراتی منطقه و جهان است.
آقای قدیر افزود: «این جنگ استخباراتی مستقیماً از سوی بارک اوباما رییس‌جمهور امریکا رهبری می‌شود و در زمینه اسناد موثقی نیز موجود است. رحمان ملک وزیر داخلۀ پیشین پاکستان گفت که داعش در گجرات این کشور برای اولین‌بار هسته‌گذاری شد؛ عمران خان هم رهبران طالبان را تداوی می‌کند؛ در خصوص همۀ این موارد اسناد موثق وجود دارد که باید بررسی شود».
به گفته او، همه این موارد ثابت می‌سازد که افغانستان و مردم افغانستان شکار یک جنگ استخباراتی شده و دولت و ملت باید بیدار شوند و نیز حکومت باید پالیسی صلح را بر بنیاد منافع ملی استوار سازد.
او از مردم به ویژه سیاست‌مدارن خواست که از رقابت‌های منفی دست بر دارند و اگر حکومت نمی‌تواند از کشور دفاع کند باید از مردم کمک بخواهد.
منورشاه بهادری دیگر عضو مجلس نیز گفت: «دلیل این‌که ما در افغانستان نمی‌توانیم به صلح برسیم این است که برخی از کشورهای منطقه قصد دارند افغانستان را تجزیه کنند؛‌ امید حکومت و مردم افغانستان این اهداف شوم دیگران را خنثا سازند».
آقای بهادری خاطر نشان کرد:گفت‌وگوهای صلح نیاز به پیش شرط‌های دارد که باید از سوی دو طرف رعایت شود؛ اما در گفت‌وگوهای صلح افغانستان این شرایط تاهنوز در نظر گرفته نشده است.
از سویی هم؛ عبدالروف ابراهیمی رییس مجلس نماینده‌گان در خصوص صلح گفت: «جانب حکومت باید نماینده‌گان و مردم افغانستان افغانستان در جریان گفت‌وگوهای صلح قرار دهد تا شاهد صلح سرتاسری در کشور باشیم».
آقای ابراهیمی تأکید ورزید: نباید فاجعۀ دیگری زیر عنوان صلح در افغانستان رخ دهد.
قرار است اولین دور از نشست گفت‌وگوهای تازه صلح در هفتۀ آینده در پاکستان برگزار شود.
پاکستان پیش از این نیز یک بار میزبان مذاکرات مستقیم هیات صلح دولت افغانستان و طالبان بوده است که پس از افشای مرگ ملاعمر آن روند با چالش روبروشد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.