افغـانستـان در آستـانۀ قـهرمانـی/ از هیجان رییس‌جمهوری تا گوش‌زد وزارت داخله

گزارشگر:یک شنبه 13 جدی 1394 - ۱۲ جدی ۱۳۹۴

محمد اشرف‌غنی رییس جمهور کشور صبح دیروز (۱۲ جدی) در تماس تیلفونی با مربی و اعضای تیم ملی فوتبال افغانستان صحبت کرد.
دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری با نشر خبرنامه‌یی گفته‌است که آقای غنی از تلاش‌ها و زحمات تیم ملی در مسابقات قهرمانی فوتبال جنوب آسیا قدردانی کرده است.
mandegar-3آقای غنی بیان داشته است: «شما افتخار تمام افغان‌ها هستید که نام افغانستان را به سطح جهان بلند و بیرق کشور را به اهتزاز در آوردید».
رییس‌جمهور غنی اظهار داشت: «… من و تمام مردم افغانستان مسابقه شما را با تیم ملی فوتبال هند تماشا خواهیم کرد و برای پیروزی‌تان در این مسابقه به درگاه خداوند دعا می‌کنیم».
رییس‌جمهور غنی گفته ‌است که رقابت سالم باعث همبستگی می‌گردد و رقابت و دست‌آوردهای ورزش‌کاران تصویر جدید افغانستان را به جهان ارایه می‌کند.
جلوگیری از فیرهای شادیانه
همچنان، وزارت داخله در اعلامیه‌یی ضمن تبریکی پیروزی‌های تیم ملی گفته که نباید شهروندان کشور فیرهای شادیانه کنند.
در این اعلامیه آمده است: رهبری وزارت امورداخله جمهوری اسلامی افغانستان، پیروزی پی در پی تیم ملی فوتبال کشور را در مسابقات قهرمانی جنوب آسیا، به ملت غیور و قهرمان افغانستان تبریک و تهنیت عرض می‌دارد.
در این اعلامیه آمده است: این پیروزی‌ها برای همه ما افتخار آفرین و شادی بخش است و احتمال این‌که برخی از هموطنان ما که مجوز اسلحه دارند، به شمول منسوبین نیروهای امنیتی کشور، جهت ابراز شادی خویش نسبت به پیروزی‌های پیهم تیم ملی فوتبال کشور، اقدام به فیرهای هوایی شادیانه نمایند، وزارت امور داخله از قبل نسبت به تبعات منفی فیرهای شادیانه به هموطنان عزیز ما گوش زد می‌کند و از آنان می‌خواهد که به ویژه پس از پیروزی احتمالی تیم ملی در برابر هندوستان، به فیرهای شادیانه اقدام نکرده و آسایش روحی مردم را برهم نزنند.
گفتنی است که تیم ملی فوتبال افغانستان در مرحلۀ نیمه نهایی مسابقات قهرمانی فوتبال جنوب آسیا توانست در یک بازی پُرگل و شیرین سریلانگا را پنج بر صفر شکست داده و راهی مرحله نهایی این مسابقات شود.
ملی پوشان کشور در مرحلۀ گروهی این مسابقات نیز خوش درخشیدند و توانستد مقتدرانه با حیث سرگروه گروه به مرحله نیمه نهایی صعود کنند.
افغانستان در مرحلۀ گروهی توانسته بود که بنگلادش را با نتیجۀ چهار بر صفر؛ بوتان را با نتیجۀ سه بر صفر، مالدیو را با نتیجۀ چهار بر یک شکست دهد.
مرحله نهایی مسابقات جنوب آسیا بین افغانستان و هند امروز یکشنبه برگزار خواهد شد.
این آخرین بار است که افغانستان در جام فوتبال جنوب آسیا شرکت می‌کند؛ زیرا قرار است این کشور از سال بعد در جام تازه ایجاد شده «حوزۀ آسیای میانه» بازی کند.
این حوزه شامل کشورهای افغانستان، ایران، ازبکستان، تاجیکستان، ترکمنستان و قرقیزستان است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.