صدها معتاد برای دومین‌بار جمع‌آوری شدند

گزارشگر:دوشنبه 14 جدی 1394 - ۱۳ جدی ۱۳۹۴

mandegar-3مقام‌ها در وزارت صحت عامۀ کشور اعلام کرده‌اند که صدها تن معتاد برای دومین‌بار از غرب کابل جمع‌آوری شدند.
وزارت صحت عامۀ کشور با نشر خبرنامه‌یی گفته است که با راه اندازی یک برنامه، به تعداد ۳۵۰ معتاد را برای دومین بار از زیر پل سوخته در غرب کابل جمع‌آوری کرده‌اند.
گفته می‌شود که وزارت صحت عامه در همکاری با وزارت مبارزه با مواد مخدر و نهادهای امنیتی در کابل این برنامه را به پیش می‌برند.
اخیراًنهادهای مبارزه با مواد مخدر در کشور از جمع‌آوری و برنامه‌های گستردۀخبر می‌دهند که تا هنوز صدهاتن معتاد را از ویرانه‌ها، زیر پل‌ها و مناطق نامناسب جمع‌آوری کرده‌اند.
وزارت صحت عامه کشور در هماهنگی با وزارت خانه‌های داخله و مالیه یک هفته قبل ( یک شنبه ۶ جدی) اولین کمپاین جمع‌آوری معتادان را آغاز کرده که ۳۵۰ معتاد را به کمپ فنکس انتقال داده بودند.
در خبرنامۀ وزارت صحت عامه کشور همچنانآمده است که دیروز (یک شنبه ۱۳ جدی) معتادان را در مرکز تازۀ که گنجایش ۱۵۰۰ نفر را دارد انتقال داده است.
این معتادان برای درمان و فراگیری حرفه انتقال داده می‌شوند.
رییس جمهور غنی قبلاً دستور داده بود که کمپ فنکس که پیش از این پایگاه نیروهای خارجی در کابل بود را به مرکز درمان و آموزش‌‌های حرفه‌یی برای معتادان آماده کنند.
در همین حال، شماری از کاربران سایت‌های اجتماعی از جمله فیسبوک از این کار حکومت ابراز خُرسندی کرده اند، آنان تصاویر را در فیسبوک دست به دست می‌کنند که نشان دهنده خانه نو معتادان است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.