نارضایتیِ سرکنسول‌گری ایران در هرات از مسوولانِ شهرداری این شهر

- ۱۳ جدی ۱۳۹۴

جواد احراری _ هرات
mandegar-3دامنۀ اعتراضات بر گسترش دوطرفۀ خیابان ولایت در شهر هرات، به سرکنسول‌گری ایران نیز رسید.
گسترش عرض خیابانِ ولایت که از چوک سینمای این ولایت آغاز و تا منطقۀ فرقه ادامه می‌یابد، از جمله ماسترپلان‌های زمانِ محمد داوود خان از سال ۱۳۵۳ تا ۱۳۵۷ بوده که تا اکنون به دلایلِ گوناگون عملی نگردیده بود.
گسترش عرضِ این خیابان که از جمله خیابان‌های کلیدی و با ازدحامِ ولایت هرات می‌باشد، اعتراضاتِ مردمی مبنی بر استملاکِ اراضی و خانه‌های مردم را به همراه داشته و مشکلاتی را برای آن‌ها به بار آورده است.
این در حالی‌ست که چندی پیش، جمعی از باشنده‌گانِ این خیابان در مقابل ساختمان مقام ولایت هرات دست به اعتراض زده و مقامات شهرداری هرات را به اقدامِ خودسرانه متهم نموده و خواستار حلِ عادلانه و قانونیِ مشکلِ خود شده بودند.
در همین حال، دامنۀ این اعتراضات به سرکنسول‌گری جمهوری اسلامی ایران نیز رسیده است. مقامات این نماینده‌گی می‌گویند: تخریب موانع مقابل دیوارهای کنسول‌گری که برای امنیت شهروندانِ ولایت هرات در هنگام مراجعه به این نماینده‌گی ایجاد شده بود، بدون هیچ‌گونه اطلاع و هماهنگی با مسوولین ارتباط خارجه و سرکنسول‌گری صورت گرفته است.
اما شهرداری هرات می‌گوید: تخریب موانع امنیتی مقابل کنسول‌گری، حقِ شهرداری می‌باشد و این اداره مرتکبِ هیچ نوع خطا و خودسری نشده است.
کنسول‌گری ایران در هرات، یکی از نماینده‌گی‌های این کشور می‌باشد که بیشترین مراجعه‌کننده را در حوزۀ غرب افغانستان به خود اختصاص داده است و جمعی از باشنده‌گان ولایت هرات، تخریب موانع امنیتیِ آن را به ضررِ مردم دانسته و خواستار حلِ مشکل از طریق مقاماتِ دیپلماتیک شده‌اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.