رییس‌جمهور غنی: مبارزه با تروریسم نیازمند تلاش‌های جهانی است

گزارشگر:سه شنبه 15 جدی 1394 - ۱۴ جدی ۱۳۹۴

mandegar-3محمد اشرف‌غنی، رییس جمهور کشوربا هیات کانگرس امریکا به ریاست سناتور جک رید، روی موضوعات مختلف به ویژه مبارزه با تروریسم بحث کرده است.
ریاست جمهوری با نشر خبرنامه‌یی اعلام کرد، در این دیدار در ارگ هر دو جانب در مورد گسترش همکاری‌های افغانستان و امریکا در عرصه‌های مختلف، چگونگی مبارزه با خطر تروریسم و تلاش‌های افغانستان در مبارزه با این پدیده، بحث کردند.
اشرف‌غنی در این دیدار، تروریسم را برای کشورهای منطقه خطر بزرگ خوانده و گفته است، برای مبارزه با این گروه نیاز به همکاری و تلاش‌های مشترک کشورهای منطقه و جهان است.
رییس جمهور در ادامه افزوده که در کوتاه مدت کمک‌های انکشافی بین‌المللی برای رشد افغانستان موثر است.
به گفته او، همزمان با این کمک‌ها، حکومت افغانستان کوشش می‌کند تا سرمایه‌گذاری‌های خصوصی داخلی و خارجی را جلب کند، زیرا یگانه کلید حل مشکلات اقتصادی افغانستان در دراز مدت همین سرمایه‌گذاری‌ها است.
اشرف‌غنی همچنان بهخاطر ایجاد فضای اطمینان برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی جهت سرمایه گذاری در افغانستان، خواستار همکاری کانگرس امریکا شده است.
سپس هیأت کانگرس امریکا اطمینان داده که از اقدامات و برنامه‌های حکومت افغانستان به‌ویژه کارکردهای نیروهای امنیتی و دفاعی این کشور حمایت می‌کند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.