۶ نشانۀ این‌که باید با دوست‌تان قطع رابطه کنید!

گزارشگر:سه شنبه 15 جدی 1394 - ۱۴ جدی ۱۳۹۴

بخش دوم و پایانی/ 

mandegar-3۴ـ مایۀ آبروریزی شماست
یک دوست باید مایۀ مسرت دوستش باشد، یا فردی مورد اعتماد برای او. نباید این رابطه به‌نحوی باشد که شما دوست‌تان را از خانواده یا دیگر دوستان‌تان پنهان کنید. گرچه همه گاهی لحظات خجالت‌آوری را تجربه می‌کنند، اما اگر از فردی دایماً رفتارهای غلط و اشتباه که مایۀ آبروریزی هستند، سر زد، قطعاً او را در لیست افرادی که قصد قطع رابطه با آن‌ها را دارید، جای دهید. اما اگر رفتارهای شرم‌آورِ او بخشی از رفتارهایش باشد و دیگر رفتارهای او را دوست داشته باشید، تکلیف چیست؟ تکلیف این است ‌که اگر احساس بدی ندارید، به دوستی با او ادامه ‌دهید!
۵ـ کسل‌کننده است
دوستی‌ها بر پایه‌های احساس استوارند. اگر بیش از حرف‌های واقعی، دربارۀ آب‌وهوا صحبت می‌کنید، او را رها کنید. لوین می‌‌گوید، اگر در حال صرف ناهار با دوستی هستید اما در دل آرزو می‌کردید که جای دیگری یا با دیگری بودید، از خودتان علتش را جویا شوید. اگر هنگامی که با او هستید، حواس‌تان جای دیگری‌ست، پس دربارۀ قطع رابطه با او بیندیشید.
۶ـ او دیگر آدم سابق نیست
اگر رابطۀ خود را با یک دوست از زمانِ مکتب حفظ نموده‌اید، بدانید که شما در اقلیت قرار دارید. نلسون بر این باور است که اغلب مردم نیمی از دوستانِ خود را هر ۷ سال یک بار با دوستانِ جدید جایگزین می‌کنند. زیرا اغلب مسیر زنده‌گی‌شان ناشی از اتفاقات پیش‌ روی تغییر می‌کند. شاید یکی از آن‌ها باردار شود اما دیگری به دنبال افراد جدید در زنده‌گی‌اش باشد. اما فارغ از شرایط پیش آمده، شاید دیگر حرفی برای بازگو کردن با یکدیگر نداشته باشید.
این‌گونه دوستی‌ها اغلب بدون قطع رابطۀ حقیقی، به صورتِ تدریجی خاتمه می‌یابد که به اعتقاد نلسون چندان هم بد نیست.
پیش از هرگونه قطع رابطه، برای حل مشکلات آن رابطه تمام تلاش خود را انجام دهید؛ زیرا بازگرداندن رابطه‌یی که به‌طور رسمی خاتمه یافته، آسان نیست. لوین می‌گوید، گاهی لزومی ندارد رسماً اعلام کنید که قصد قطع ارتباط با دوستی را دارید، فقط فاصله گرفتن از او کفایت می‌کند. در این‌گونه موارد، کمی از او فاصله بگیرید، وقتِ خود را با دوستان دیگر سپری کنید یا هر از گاهی با او ملاقات کنید تا مُرچ و نمکِ رابطه‌ بیشتر شود.
چه‌گونه‌گی قطع رابطه
نحوۀ قطع رابطه از تصمیم دربارۀ قطع رابطه بسیار دشوارتر است. در واقع ساده‌ترین بخش همان تصمیم‌ بر قطع رابطه است. چنان‌چه مصصم هستید، وارد عمل شوید، گرچه قطعاً تعارضات ناخوشایندی پیش روی شما قرار خواهد گرفت. نباید انتظار داشته باشید که همه چیز در کمال آرامش پیش رود، نکات پیشنهادی لوین برای پشت سر گذاشتنِ آن به قرار زیر است:
ابتدا، از تصمیم خود مبنی بر قطع رابطه مطمین شوید. هنگامی که پای در این مسیر گذاشتید، برگشتن و ارتباط دوباره بسیار دشوار است.
مادامی که از دوست خود عصبانی هستید، تصمیمی دال بر قطع ارتباط نگیرید. تصمیم‌گیری را به بعد از آرام شدنِ هر دو نفر موکول نمایید. قطعاً نمی‌خواهید از رفتار و کردار خود پشیمان شوید.
آن‌چه قرار است بر زبان آورید را یادداشت کنید. دوست‌تان هرگز گفته‌های آخرِ شما را فراموش نخواهد کرد.
بر حسب نوع رابطه‌یی که دارید، بهترین زمان و مکان را برای انتقال پیام انتخاب کنید. چنان‌چه این شخص همکار یا هم‌صنفی شماست و هر روز قرار است با او مواجه شوید، به‌شخصه و رودر رو اقدام کنید. اما اگر هر از گاهی مجبور به ملاقات او هستید، به او تلیفون بزنید یا یادداشتی برایش بفرستید. بهتر است پیام خود را ایمیل نزنید، زیرا ممکن است افراد دیگر نیز آن را مشاهد کنند.
از وسوسۀ دوستان مشترک‌تان مبنی بر قطع رابطه با او اجتناب کنید. در موقعیت‌های اجتماعی، رفتار محترمانه‌یی با دوست سابقِ خود داشته باشید.
رابطه را دوستانه خاتمه دهید، حتا اگر مجبور به گفتن دروغی مصلحتی شوید. هر چه نباشید، وی روزی دوستِ شما بوده است.
به یاد داشته باشید قطع هر رابطه‌یی کمبودهایی را برای هر دو طرف در بر خواهد داشت. پس پیش از تحملِ هر گونه کمبود، درست بیـندیشید، جوانب را در نظر بگیرید، مسایل را سبک و سنگین نمایید و بدانید که همۀ دوستی‌ها تا ابد دوام نخواهند داشت.
منبع:
www.prevention.com

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.