نخستین زن افغانی جایزۀ بین‌المللی شجاعت را دریافت کرد

- ۱۷ حوت ۱۳۹۳

mnandegar-3وزارت خارجه امریکا به مناسبت هشت مارچ، روز جهانی زن، به نیلوفر رحمانی، نخستین پیلوت زن افغان جایزه زن شجاع سال ۲۰۱۵ را داد.
وزارت خارجه امریکا به مناسبت هشت مارچ، روز جهانی زن، به نیلوفر رحمانی، نخستین پیلوت زن افغان جایزه زن شجاع سال ۲۰۱۵ را داد. وزارت خارجه امریکا به مناسبت هشت مارچ، روز جهانی زن، به نیلوفر رحمانی، نخستین پیلوت زن افغان جایزه زن شجاع سال ۲۰۱۵ را داد.
هیگر هیگنباتم، معاون وزارت خارجه امریکا در مراسمی که به همین مناسبت در واشنگتن دی سی برگزار شده بود، نیلوفر رحمانی را شجاع ترین بانوی
افغان خواند که با وجود تهدیدات طالبان به صفوف نیروهای هوایی افغانستان پیوست و تعهد خود را به بهتر کردن وضعیت زنان و دختران کشورش در آینده نشان داد.
در این مراسم به نه زن دیگر از سراسر جهان که به عنوان زن شجاع سال انتخاب شده بودند جایزه داده شد.
نیلوفر رحمانی، که اکنون بیست و یک ساله است در سن هجده سالگی به نیروی هوایی افغانستان پیوست و با سپری کردن تمامی مراحل آموزشی، به عنوان نخستین پیلوت زن افغان شناخته شد.
وزارت خارجه سالانه از سراسر جهان به ده زن که بر اساس شایستگی و شجاعتی که از خود نشان داده و فعالیت خوبی در زمینه‌های مختلف از جمله رهبری، نهادینه کردن صلح، حقوق بشر، تقویت زنان، عدالت و دیگر فعالیت‌ها در بخش حقوق زن داشته، جایزه معتبر بین المللی زن شجاع سال را اهدا می‌کند.
امسال از افغانستان نیلوفر رحمانی، نخستین پیلوت زن افغانستان در لیست زن شجاع سال ۲۰۱۵ جای گرفت. سال گذشته داکتر نسرین اوریا خیل، رییس شفاخانه ملالی در کابل این جایزه را دریافت کرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.