مرد کانادایی بعد از پنج سال اسارت از نزد طالبان آزاد شد

گزارشگر:چهارشنبه 23 جدی 1394 - ۲۲ جدی ۱۳۹۴

mandegar-3وزارت خارجه کانادا اعلام کرده است که یک شهروند این کشور که نزد طالبان در افغانستان اسیر بود آزاد شده است. این مرد پنج سال تمام در نزد طالبان اسیر بوده است.
استیفن دیون، وزیر خارجه کانادا روز دو شنبه اعلام کرد که کولین رودرفورد در سال ۲۰۱۰ توسط طالبان اسیر شده بود و فعلاً آزاد گردیده است.
وزیر خارجه کانادا در مورد چگونگی آزادی او اطلاعاتی نداده است، اما گفته است که کمک قطر منجر به آزادی این مرد کانادایی شد.
امین الله امرخیل، فرمانده پولیس گفت که این شهروند کانادا ساعت ۱۱ قبل از ظهر روز دو شنبه در ولسوالی گیروی ولایت غزنی آزاد گردید.
گروه طالبان اسارات رودرفورد را در سال ۲۰۱۱ میلادی اعلام کرد، اما گزارش‌ها می‌رساند که او در اواخر سال ۲۰۱۰ اسیر شده بود. هرچند گروه طالبان این مرد کانادایی را به جاسوسی متهم کرده بود، وزارت خارجه کانادا گفته است که او فقط یک سیاح بوده است.
«کانادا خیلی خوشحال است»
در ویدیویی که در سال ۲۰۱۱ توسط گروه طالبان نشر شد، رودرفورد که در زمان دستگیری‌اش ۲۶ ساله بود، گفته بود برای بازدید از مکان‌های تاریخی به افغانستان سفر کرده است.
دیون در یک اعلامیه خبری گفته است «کانادا بسیار خوشحال است» که آزادی این مرد موفقانه انجام شد. او افزوده است: «ما انتظار داریم که آقای رودرفورد بتواند به کانادا برگشته و با خانواده و دوستان‌اش یکجا شود.»
در ماه نوامبر ۲۰۰۸ یک خبرنگار کانادایی به نام ملیسا فونگ توسط طالبان آزاد شد و او خود مدعی شده بود که با اسیران طالبان تبادله شده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.