برف‌باری جاده‌های ۹ ولسـوالی غـور را بست

گزارشگر:چهارشنبه 23 جدی 1394 - ۲۲ جدی ۱۳۹۴

در نتیجۀ برف‌باری‌های اخیر مسیر رفت‌وآمد ۹ ولسوالی غور و همچنان شاهراه غورـکابل مسدود شده اند. حمیدالله دادفر، رییس کمیتۀ اضطرار غور به سلام‌وطندار می‌گوید که از این میان تنها مسیر ارتباطی ولسوالی دولتیار به شهر فیروز کوه باز است.
آقای دادفر می‌افزاید، امکاناتی که آنان در دسترس دارند جوابگوی رویداد طبیعی‌یی با خسارات بیشتر نیست. او می‌گوید که قرار است به زودی کمک‌هایی از مرکز به این ولسوالی‌ها برسند.
رییس کمیتۀ اضطرار غور می‌گوید که تمام حاصلات‌ این ولسوالی‌ها در دامنه‌های کوه‌ها از بین رفته و امکان سرازیرشدن برف‌کوچ، لغزش زمین و سیلاب هنوز وجود دارد.
تاکنون دربارۀ خسارات و تلفات این برف‌باری‌ها آماری در دست نیست.
دادفر هشدار می‌دهد که اگر علاج این رویدادها پیش از وقوع صورت نگیرد، فاجعۀ انسانی به زودی رخ خواهد داد. او از سران حکومت می‌خواهد تا کمک‌ها را پیش از مسدودشدن مسیرهای دیگر، به این مناطق ارسال کنند تا به موقع بتوانند به آسیب‌دیده‌گان کمک کنند.
غلام‌ناصر خاضع، والی غور نیز در گفت‌وگویی ویژه با سلام‌وطندار گفت که کمک‌های آنان تنها می‌تواند چند خانواده را تحت پوشش قرار دهد و بسندۀ رویدادهای طبیعی بزرگ نیست.
به گفتۀ آقای خاضع بیشتر از ۶۰ درصد باشنده‌گان غور زیر خط فقر قرار دارند و در صورت وقوع رویدادی طبیعی توان ازسرگیری زنده‌گی‌شان را نخواهند داشت. او از سران حکومت خواهان کمک به این ولایت «فقیر» شد و گفت که باید علاج واقعه پیش از وقوع صورت گیرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.