افراط‌گرایی در افغانستان چند برابر افزایش یافته است

گزارشگر:یک شنبه 27 جدی 1394 - ۲۶ جدی ۱۳۹۴

وزیر ارشاد، حج و اوقاف می‌گوید که گراف افراط گرایی و تهدیدات برخاسته از این پدیده در افغانستان، چند برابر افزایش یافته است.
فیض محمد عثمانی وزیر ارشاد، حج و اوقاف روز شنبه در نشستی که به منظور بررسی پیامدهای پدیده افراط‌گرایی در کابل سخن می‌گفت اظهار داشت: «حجم افراط‌گرایی و تهدیدهای برخاسته از این پدیده، چند برابر افزایش یافته و باید در مبارزه با آن بازنگری و راهبردهای تازه ریخته شود».
mahndegar-3به باور وی، برخوردهای سیاسی، ایدیولوژیک و رسانه‌یی تلاش‌های مبارزه در برابر این پدیده را ناکام ساخته و اکنون باید نیازمندی بدیل فکری در برابر افراط گرایی باید جست‌وجو شود.
آقای عثمانی تصریح کرد: گروه‌های مختلف به ترویج افراط گرایی مذهبی خشونت آمیز رو آوردند تا زیر نام دین جبهه جنگ را شعله ور و صف آن را فربه تر سازند.
شماری از علمای دینی سمینار سه روزه‌یی زیر نام راهبردهای دینی در مبارزه با افراط گرایی برگزار کرده است تا تعریف، عامل و راه های حل های مبارزه با این پدیده را بجویند، پدیده ای که به باور دولت، تهدیدهایی چند برابر را در افغانستان با حجم بزرگ اش شکل داده است.
در همین حال، وزارت داخله می‌گوید که تلاش دارند تا جلو ترویج افراط گرایی را در مدرسه‌ها و مکتب‌ها بگیرد.
نجیب دانش معاون سخنگوی وزارت داخله نیز می‌گوید که در افغانستان شعار جنگ چند دهه را دفاع از دین ساخته در حالی که باورها بر این است که افراط گراها و تندروها دین را ابزار دستیابی به هدف های شان با پخش برداشت های غیر واقعی قرار داده اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.