رییس جمهور غنی: افغانستان گورستان تروریستان خواهد شد

گزارشگر:یک شنبه 4 دلو 1394 - ۰۳ دلو ۱۳۹۴

رییس‌جمهور غنی تأکید کرده است که افغانستان قبرستان گروه داعش و دیگر گروه‌های تروریستی خواهد شد.
رییس حکومت وحدت ملی در سخنرانی خویش در نشست مجمع جهانی اقتصاد در شهر داووس سویس گفت: مردم افغانستان انتقام وحشتی را که تروریست‌ها در افغانستان ایجاد کرده اند، خواهند گرفت.
mandegar=3وی در ادامه افزوده است: ما مردم انعطاف‌پذیری هستیم و پیروز می‌شویم. افغانستان قبرستانی برای داعش و دیگر گروه‌های تروریستی خواهد بود. ما ضرب‌المثل داریم که انتقام شرین است، اگر صد سال بعد هم گرفته شود.
وی همچنین سال ۲۰۱۵ میلادی را سالی پرچالش برای افغان‌ها خوانده و گفته است: دولت در این سال با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده است.
گفتنی است که مجمع جهانی اقتصاد روز چهارشنبه در شهر داووس سویس آغاز و روز شنبه پایان یافت. در نشست مجمع جهانی اقتصاد، در کنار مسایل مربوط به اقتصاد جهانی درباره وضعیت امنیتی افغانستان و چه‌گونه‌گی مبارزه با گروه تروریستی داعش نیز گفت‌وگو صورت گرفت.
اشرف غنی علاوه به سخنرانی در نشست مجمع جهانی اقتصاد، در حاشیه این اجلاس با شماری از نماینده‌گان کشورهای جهان دیدار و گفت‌وگو کرده است.
دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان با انتشار خبری گفته است: اشرف غنی در حاشیه اجلاس داووس در دیدارهایش، از رهبران کشورها خواست که در مبارزه با تروریسم با دولت افغانستان همکاری کنند.
او در این سفر با آقای بل گیتس موسس شرکت مایکرو سافت و بنیاد خیریه بیل و ملیندا گیتس، اشتون کارتر وزیر دفاع امریکا، کریستین لاگارد رییس صندوق بین المللی پول و موسس و شماری از مسوولین شرکت گوگل به طور جداگانه دیدار کرد.
رییس جمهور در این دیدارها و نشست جداگانه، در مورد رشد اقتصادی افغانستان، صلح و ثبات، تقویت نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان و مبارزه مشترک علیه تروریزم صحبت کرده است.
آقای غنی در دیدارش با موسس و شماری از مسوولین شرکت گوگل در رابطه پروگرام‌های مختلف آموزشی و انکشافی صحبت و موافقت کرده است.
او در دیدارش با وزیر دفاع امریکا از شجاعت و فداکاری نیروهای امنیتی و دفاعی کشور قدردانی نموده و عملیات‌های نیروهای امنیتی و دفاعی کشور را در مقابل داعش در ولایت ننگرهار موفقانه و موثر ارزیابی کرده است.
وی به منظور مبارزه موثر نیروهای امنیتی و دفاعی کشور بر علیه تروریزم، بر تجهیز و تقویت قوای هوایی و قول اردوی ۲۰۵ اتل تاکید کرده است.
وزیر دفاع امریکا در این دیدار گفته است که کشورش همکاری‌های خویش را با افغانستان به ویژه در عرصه تمویل و تجهیز نیروهای امنیتی و دفاعی ادامه می‌دهد.
رییس جمهور غنی دیروز به کشور برگشت.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.