شماری از معلمین ولایت کندز: معاش معلمین به حساب شخصی رییس معارف کندز حواله می‌شود

گزارشگر:ناجیه نوری/ یک شنبه 15حوت 1395 - ۱۴ حوت ۱۳۹۵

شماری از معلمین ولایت کندز ادعا دارند که معاش آنان به دلیل این‌که به حساب بانکی رییس معارف این ولایت حواله می‌شود، کاسته شده و بر اساس خواست مدیران مکاتب این ولایت پرداخت می‌شود.
این معلمین که نمی‌خواهند نامی از آنان گرفته شود، ادعا دارند که معاش آنان بر اساس خواست مدیران مکاتب ولایت کندز در تبانی با رییس معارف این mandegar-3ولایت پرداخت می‌شود.
آنان به روزنامه ماندگار می‌گویند: بعضی از معلمان سه هزار، شماری پنج‌هزار و برخی هم شش هزار افغانی معاش دریافت می‌کنند و اگر کسی اعتراض کند؛ او را برکنار می‌کنند.
این معلمان ادعا می‌کنند که اضافه‌کاری سرمعلم و شماری از معلمان که دو شفت کار می‌کنند؛ کارگران مکاتب و تفاوت یکساله معاش معلمین تاکنون پرداخت نشده و مساله مهم‌تر اینکه معاش معلمانی که از سوی مدیران مکاتب این ولایت به شکل بالمقطع مقرر شدند نیز پرداخت نمی‌شود.
به گفتۀ آنان: مدیران مکاتب به شماری از معلمین بالمقطع که مدت خدمت شان بیشتر از یکسال شده؛ با وعده دادن اینکه شما را رسمی مقرر خواهیم کرد؛ معاشی نمی‌دهند؛ تمام این معاشات به حساب شخصی رییس معارف این ولایت انتقال داده می‌شود و مدیران مکاتب هم در تبانی با او؛ پول‌های دریافت شده را حیف و میل می‌کنند.
این معلمان می‌گویند: بهترین و شفاف‌ترین سیستم برای دریافت معاش؛ سیستم بانکی است؛ اما رییس معارف ولایت کندز به بهانه ناامنی؛ معاش تمامی معلمین ولایت کندز را از طریق حساب شخصی خود از کابل بانک دریافت کرده و بعداً در همکاری با مدیران مکاتب هرآنچه که دل‌شان خواست به معلمین پرداخت می‌کنند.
در همین حال، یک کارمند کابل بانک که نمی‌خواهد نامی از او گرفته شود، با تایید ادعا معلمین ولایت کندز به روزنامه ماندگار می‌گوید: تمامی معاشات معلمین ولایت کندز به شماره حساب بانکی رییس معارف کندز حواله می‌شود.
این کارمند کابل بانک ادعا دارد که مدت سه سال می‌شود که معاش تمامی معلمین ولایت کندز به شماره حساب شخصی رییس معارف این ولایت از طریق کابل بانک حواله می‌شود.
اما رییس معارف ولایت کندز با رد این ادعا می‌گوید: چطور ممکن است که معاش بیش از شش هزار معلم که در این ولایت تدریس می‌کنند به حساب بانکی من حواله شود.
محمد رستم محمدی رییس معارف ولایت کندز به روزنامه ماندگار می‌گوید: معلمین مرکز ولایت کندز از طریق کابل بانک معاش دریافت می‌کنند؛ اما معاش معلمین شش ولسوالی که ناامن است به حساب معتمدین این مکاتب حواله شده و بعداً از طریق معتمدین توزیع می‌شود.
محمدی تأکید می‌کند که بر اساس خواست معلمین، معاش از طریق معتمدین توزیع می‌شود؛ زیرا تمامی ولسوالی‌های کندز ناامن است و معلمین نمی‌توانند به راحتی به بانک آمده و معاش خود را دریافت کنند؛ بنابراین معاش در حضور چند هیات و پولیس توزیع می‌شود.
به گفته او، ولایت کندز ۵۰۰ مکتب و ۷۰۰۰ هزار معلم دارد و معلمبنی که در ۱۱۸مکتب حوزه شهری تدریس می‌کنند از طریق کابل بانک معاش دریافت می‌کنند و متباقی معلمین از طریق معتمدین مکاتب معاش شان را دریافت می‌کنند.
محمدی تاکید می‌کند که هرکس چنین ادعایی برعلیه من دارد باید مدرک ارایه کند و من حاضرم دراین مورد پاسخ‌گو باشم.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.