زبیر عزیزی، عضو تیم ملی هندبال افغانستان در آب‌های یونان غرق شد

گزارشگر:دوشنبه 5 دلو 1394 - ۰۴ دلو ۱۳۹۴

فدراسیون هندبال افغانستان تایید کرده که زبیر عزیزی یکی از با سابقه‌ترین
و درخشان‌ترین ستارۀ این رشتۀ ورزشی هنگام سفر با قایق کوچک از ترکیه به یونان، در آب‌های ترکیه غرق شده است.
زبیر عزیزی، عضو تیم ملی هندبال افغانستان از کلیدی‌ترین بازیکنان این رشتۀ ورزشی بود و چندین مسابقۀ ملی و بین‌المللی را در کارنامۀ خود داشت.
mandegar=3یک تن از مسوولان این فدراسیون به خبرگزاری بخدی گفت که به همراه آقای عزیزی، خانم و یک کودک یک و نیم سالۀ او نیز جان داده‌اند.
مسوول فدراسیون که خواست نامش در خبر ذکر نشود، می‌گوید که این حادثه برای حکومت وحدت ملی یک سرافگنده‌گی است که حتا رضایت ورشکاران تیم ملی خود را جلب کرده نمی‌تواند و آن‌ها در راه‌های قاچاق جان خود را از دست می‌دهند.
دو روز پیش، دو قایق بین آب‌های ترکیه و یونان واژگون شد که در نتیجه ۴۲ تن از سرنشینان آن غرق شده و جان خود را از دست دادند.
قربانیان این رویداد، شامل ۱۸ زن، ۱۷ کودک و ۷ مرد اتباع کشورهای افغانستان، سوریه و عراق هستند.
آخرین بازی بین‌المللی زبیر عزیزی در سال ۲۰۱۴ در مسابقات چلنچ ترافی در پاکستان بود که در این مسابقات، به لطف بازی‌های خوب زبیر عزیزی، افغانستان توانست مدالِ برنز این مسابقات را به دست بیاورد.
منبع گفت که مرگ آقای عزیزی ضایعۀ بزرگ برای فدراسیون هندبال و تمامی ورزشکاران افغانستان است.
گفته شده که عزیزی به دلیل جنگ و ناامنی افغانستان را ترک کرد و قصد داشت از طریق ترکیه و یونان خود را به یکی از کشورهای اروپایی برساند.
این در حالی‌ست که پیشتر، روح الله نیکپا تنها مدال‌آور المپیک افغانستان، کشور را به رسم اعتراض ترک کرد و پس از سیزده ماه ترک وطن، دوباره به افغانستان بازگشت.
در یک سال گذشته و پس از روی کار آمدن حکومت وحدت ملی، هزاران نفر افغانستان را به قصد رسیدن به یکی از کشورهای اروپایی ترک کرده، اما شماری از آن‌ها در این مسیر جان خود را از دست دادند.
پیشتر، غرق شدن قایق یک خبرنگار افغانستانی در آب‌های ترکیه خبرساز شد، او در این حادثه کودک چهار ماهه خود را از دست داد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.