امریکا سالیان سال می‌ماند

گزارشگر:شنبه 10 دلو 1394 - ۰۹ دلو ۱۳۹۴

وزیر دفاع امریکا می‌گوید که کشورش و نیروهای ائتلاف در افغانستان چون منافع مهمی دارند حضور بلندمدت خواهند داشت.
اشتون کارتر، وزیر دفارع امریکا، در بخشی از کنفرانس خبری خود در پنتاگون گفت: امریکا و نیروهای ائتلافی که هم اکنون در افغانستان مستقر هستند، برای دراز مدت در این کشور حضور خواهند داشت. این مسأله فقط منحصر به سال ۲۰۱۶ نیست، بلکه برای سال ۲۰۱۷ و فراتر از آن خواهد بود.
mandegar-3او در پاسخ به این پرسش که امریکا قرار است دهه‌ها در افغانستان باقی بماند، گفت: من درباره دهه‌ها نمی‌دانم، اما به شما نکته‌یی مثبت درباره حضور ما در آن بخش از جهان می‌گویم و آن این است که دولت افغانستان از حضور امریکا در این کشور استقبال می‌کند. این در حالی است که امریکا در آن بخش از جهان، منافع مهمی دارد. از اینرو، داشتن یک دوست و یک همکارِ نظامی در افغانستان در بلندمدت، نتیجه خوبی است.
کارتر تصریح کرد: نه هزار و هشتصد نفر، شمار نیروهای امریکایی است که امسال در افغانستان حضور دارند. اگر چنین درخواست‌هایی از سوی فرماندهان از ما شود(درخواست افزایش نیرو)، ما همواره آن‌ها را مدنظر قرار خواهیم داد. کارتر تأکید کرد: اصولاً به همین دلیل است که وی (جنرال کمپبل) آنجا است. سرانجام اگر من با آن درخواست‌ها موافقت کنم، آنگاه با مشورت رییس (ستاد مشترک) آن را نزد رییس جمهور می بریم و این، صرفاً روندی عادی (برای رسیده‌گی به این درخواست ها) است.
باراک اوباما رییس جمهور امریکا پیشتر در ماه اکتبر اعلام کرد ۹۸۰۰ نیروی امریکایی در سال ۲۰۱۶ در افغانستان باقی خواهند ماند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.