پلیس بغلان: محل انهدام پایه‌های برق کابل را تصرف کرده‌ایم

گزارشگر:سه شنبه 27 دلو 1394 - ۲۶ دلو ۱۳۹۴

mandegar-3مقام‌های امنیتی در ولایت بغلان گفته‌اند که نیروهای دولتی محل انهدام دو پایه برق وارداتی از ازبکستان را به تصرف خود درآورده‌اند.
مقام‌های دولتی بیست روز پیش اعلام کردند که گروه طالبان با انهدام دو پایه برق در منطقه “دند شهاب‌الدین” خط انتقال برق وارداتی از ازبکستان به کابل را قطع کرده‌اند، هرچند طالبان گفته‌اند که انهدام این پایه‌ها کار این گروه نبوده است.
این منطقه تحت کنترل طالبان بود و جنرال محمدعوض نذیری فرمانده پولیس بغلان دیروز (۲۶ دلو/بهمن) گفت که نیروهای دولتی دیشب توانستند که این منطقه را از کنترل طالبان بیرون کنند.
آقای نذیری که خود از محل انهدام این پایه‌ها در دند شهاب‌الدین دیدن کرده، به خبرنگاران گفت که عملیات پاکسازی این منطقه از حضور طالبان و خنثی‌سازی مین‌های کنار جاده ادامه دارد. در محلی که فرمانده پولیس بغلان با خبرنگاران صحبت می‌کرد، صدای شلیک گلوله شنیده می‌شد و به گفته او، جنگ در این منطقه همچنان ادامه دارد.
او همچنین گفت که طالبان راه‌های منتهی به این منطقه را مین‌گذاری کرده و خنثی کردن مین‌ها همزمان با عملیات جستجو برای پیدا کردن افراد طالبان در محلاتی که به کنترل نیروهای امنیتی درآمده، جریان دارد.
از سوی دیگر، غلام‎حسین حیدر رییس اداره برق بغلان به بی‎بی‎سی گفت که تیم کاری مهندسان آماده است و با بهتر شدن اوضاع در منطقه، کار بازسازی پایه‌های منهدم شده آغاز خواهد شد.
او افزود که بازسازی کامل دو پایه تخریب شده یک هفته زمان می‌برد و تلاش می‌شود که در ساعات شب جریان برق به کابل امکان‌پذیر شود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.