۳۷ جنگجوی طالب در دندغوری کشته شده اند

گزارشگر:دوشنبه 12 دلو 1394 - ۱۱ دلو ۱۳۹۴

mandegar-3جنرال مرادعلی مراد، معاون ستاد مشترک ارتش که فرماندهی نبرد با طالبان در دند غوری بغلان را به عهده دارد، می‌گوید که در جریان پنج روز جنگ، ۳۷ طالب کشته و ۲۱ تن دیگر زخمی شده اند.
آقای مراد می‌گوید که مسؤول نظامی طالبان در بغلان نیز یکی از زخمی‌های این رویداد است.
جنرال مراد هم‌چنان می‌گوید که در میان کشته و زخمی‌های طالبان در این جنگ، «افراد پاکستانی» نیز دیده شده اند و رهبری این جنگ نیز به دست جنرالان پاکستانی است.
جنگ میان نیروهای امنیتی و طالبان در دند غوری بغلان زمانی شدت گرفت که طالبان هفتۀ گذشته (چهارشنبه) در جریان درگیری با نیروهای امنیتی یکی از پایه‌های برق را در منطقه‌ای موسوم به دند شهاب‌الدین منفجر کردند. این پایه مربوط به خط انتقال برق ترکمنستان به کابل است و اکنون پنج روز است که این شهر در ۲۴ ساعت تنها چهار ساعت برق دارد.
مقام‌های امنیتی روز پنج‌شنبه هفتۀ گذشته گفته بودند که آن‌ها محل پایه را در کنترل دارند و تا ساعت یک بعدازظهر آن‌جا را از وجود ماین‌ها پاک‌کاری می‌کنند. مقام‌های شرکت برشنا نیز گفته بود که آن‌ها شش تا هشت ساعت پایه را بازسازی می‌کنند.
اما اکنون مقام‌های شرکت برشنا می‌گویند که در محل پایۀ تخریب شده جنگ جریان دارد و نیروهای امنیتی تاکنون به آن‌ها اجازۀ ورود به محل را نداده اند.
معاون ستاد ارتش کشور می‌گوید که عملیات موسوم به «خورشید ۲۰» نیروهای امنیتی تا شکست کامل طالبان در بغلان ادامه خواهد داشت.
مقام‌های امنیتی بغلان می‌گویند که تاکنون ده‌ها روستا از حضور طالبان تصفیه شده اند.
از سوی دیگر ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی گروه طالبان با ارسال خبرنامه‌یی به رسانه‌ها ادعا کرده است که در این درگیری تاکنون ۲۶ تن از سربازان نیروهای امنیتی را کشته اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.