شرط طالبان برای اتصال برق: عملیات دندغوری را متوقف کنید

گزارشگر:سه شنبه 20 دلو 1394 - ۱۹ دلو ۱۳۹۴

طالبان در ولایت بغلان اعلام کردند که در صورت توقف عملیات نظامی حکومت افغانستان در منطقه دندغوری این ولایت، اجازه وصل خطوط انتقال برق ازبکستان به کابل را می‌دهند.
به گزارش پژواک، مذاکره‌کننده‌گان با طالبان در ولایت بغلان اعلام کردند: طالبان در مورد ترمیم دکل‌های تخریب شده برق و اتصال مجدد این نیرو به کابل mandegar-3شرط گذاشته‌اند.
آن‌ها اظهار داشتند: برای اینکه جریان برق ازبکستان بار دیگر به کابل برقرار شود طالبان از حکومت افغانستان می‌خواهند تا عملیات نظامی خود را در منطقه دندغوری ولایت بغلان در شمال این کشور متوقف کنند.
بیش از ۱۰ روز است که برخی مناطق شهر کابل به علت تخریب دکل‌های انتقال برق توسط طالبان در خاموشی به سر می‌برند.
این در حالی است که به دلیل درگیرى نیروهای امنیتی و طالبان افغانستان در مسیر انتقال برق ترکمنستان، ولایت فاریاب نیز در خاموشی فرو رفته است.
اندرابى فرمانده نیروهای امنیتی فاریاب گفت: در جریان این درگیری خط انتقال برق ترکمنستان به فاریاب قطع شد که در نتیجه آن، برق شهر میمنه مرکز فاریاب و ولسوالی‌های دولت‌آباد، شیرین تگاب، خواجه سبز پوش و پشتونکوت قطع شده است.
برخی از مسؤولان اداره برق فاریاب گفته‌اند که حدود ۷۰ هزار خانواده در شهر میمنه و ۸ ولسوالی دیگر، از برق ترکمنستان استفاده می‌کنند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.