ارتش امریکا: صدها سرباز تازه نفس به هلمند می‌فرستیم

گزارشگر:چهارشنبه 21 دلو 1394 - ۲۰ دلو ۱۳۹۴

ارتش امریکا می‌گوید قرار است صدها سرباز برای حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان به ولایت هلمند در جنوب افغانستان فرستاده شوند.
مایکل لاوهورن، سخنگوی ارتش امریکا با انتشار بیانیه‌یی گفته است که این نیروها برای تامین امنیت هلمند و حمایت و مشاوره فرستاده می‌شوند.
در ماه‌های اخیر گزارش‌های متعدد حاکی از نبرد شدید میان نیروهای امنیتی افغانستان و طالبان در هلمند بوده است و به‌تازگی بار دیگر یک مقام mandegar-3نظامی افغان در مورد خطر سقوط قریب‌الوقوع بخش کلیدی «سنگین « در این ولایت خبر داد.
به گزارش بی.بی.سی سخنگوی ارتش امریکا گفته است: «فرستادن این نیروها به هلمند از پیش برنامه‌ریزی شده بود تا هم از مشاوران کنونی در این ولایت بیشتر حفاظت شود و هم از تلاش‌ها برای تجهیز، آموزش و تقویت لشکر ۲۱۵ حمایت شود. «
مقام‌های امریکایی پیشتر گفته بودند که شمار این سربازان ۲۰۰ نفر خواهد بود اما لاوهورن از ارائه جزییات در مورد شمار دقیق این نیروها خودداری کرد اما گفت که تعداد آنها «قابل توجه « خواهد بود.
ائتلاف به رهبری ناتو در افغانستان ماموریت رزمی خود را در پایان سال ۲۰۱۴ تمام کرد و پس از آن حدود ۱۲ هزار سرباز ناتو که بیشتر آنها امریکایی هستند برای آموزش، مشاوره و حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان زیر نام «ماموریت حمایت قاطع « در این کشور باقی ماندند.
خبرگزاری رویترز نوشته است که نبردهای شدید در هلمند مشاوران نیروهای ویژه امریکایی در این ولایت را زیر فشار قرار داده و در ماه گذشته یکی از آنها در نتیجه آتشباری کشته شد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.