گروه جدید طالبان: ملامنصور آلۀ دست پاکستان است

گزارشگر:چهارشنبه 28 دلو 1394 - ۲۷ دلو ۱۳۹۴

mandegar-3مسؤولان محلی پکتیکا می‌گویند که گروه دیگری از بدنۀ طالبان جدا شده که ادعا می‌کند، ملااخترمحمد منصور، گماشتۀ پاکستان است. بر بنیاد گزارش‌ها گروه انشعاب‌یافتۀ جدید حدود یک هزار عضو دارد.
محمدالله همتیار، یکی از فعالان مدنی این ولایت می‌گوید که یکی از فرماندهان طالبان به نام عبید‌الله هنر، رهبر طالبان را آلۀ دست پاکستان می‌داند و می‌گوید که تمام فعالیت‌های طالبان تحت ریاست ملااخترمحمد منصور به دستور پاکستان صورت می‌گیرند.
گروه جدید طالبان برای گرفتن انتقام خون ملامنصور دادالله تأکید کرده است. ملا منصور دادالله چند ماه پیش در یک درگیری با افراد ملااخترمحمد منصور در ولایت زابل کشته شد.
اعضای این گروه بیشتر از ولایت‌های پکتیکا، زابل، قندهار و غزنی هستند.
با این حال نعمت‌الله بابری، معاون شورای ولایتی پکتیکا از افزایش درگیری‌ دو گروه عمدۀ طالبان خبر می‌دهد و می‌گوید که اختلاف‌های طالبان اکنون به مرحلۀ نبرد رودرور رسیده است و بارهاست که در منطقۀ مرزی ورسک میان ولسوالی‌های گومل و ورمه‌می، گروه ملامنصور و ملارسول با هم ضدوخورد داشته اند.
به گفتۀ آقای بابری، این درگیری حدود چهار روز طول کشیده است.
نبی‌الله پیرخیل، سخنگوی والی پکتیکا نیز درگیری اخیر میان دو گروه مشهور طالبان را تأیید می‌کند و می‌گوید که از هر دو گروه نزدیک به ۴۵ تن کشته شده و در میان کشته‌شده‌ها شماری از فرماندهان طالبان نیز دیده می‌شوند.
طابان تاکنون در این مورد چیزی نگفته اند.
به گزارش سلام وطن دار، پس از افشا شدن خبر مرگ ملا عمر، رهبر پیشین طالبان، تعدادی از اعضای این گروه در همایشی ملا اخترمحمد منصور را به عنوان جانشین او انتخاب کردند؛ اما شمار دیگری از فرماندهان این گروه از همان آغاز با انتخاب او به عنوان «امیر» این گروه مخالف بودند.
با اوج گرفتن اختلاف‌ها میان اعضای ارشد این گروه نیز شاخه‌یی جدیدی از طالبان به رهبری ملا رسول به میان آمده بود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.