قدم‌شاه شهیم، رییس ستاد ارتش: پس از وصل برق، دند غوری را تلاشی و تصفیه می‌‍‌‌‌کنیم

گزارشگر:چهارشنبه 28 دلو 1394 - ۲۷ دلو ۱۳۹۴

مقام‌های محلی ولایت بغلان می‌گویند که نبرد شدید میان نیروهای امنیتی و شورشیان در منطقۀ دند شهاب الدین و دند غوری این ولایت به شدت جریان دارد و نیروهای امنیتی کشور در تلاش‌ هستند تا این بخش‌ها را از وجود مخالفان پاکسازی کنند.
منابع محلی از درگیری‌های شدید نیروهای دولتی با مخالفین در منطقه دندغوری سخن می‌زنند و می‌گویند که نیروهای امنیتی تلاش دارند از موانع و mandegar-3سنگرهای مخالفان عبور کنند.
در تحولی تازه پیرامون جنگ بغلان هواپیماهای نیروهای ناتو از بامداد روز سه‌شنبه برخی پروازهای بررسی را بالای منطقه دندغوری آغاز کرده اند، اما تاکنون در عملیات شرکت نکرده و مواضع مخالفان را بمباران نکرده‌اند.
نظامیان کشور نابودسازی سنگرهای هراس افگنان و بیرون راندن این جنگجویان را از دندغوری در این زودی ها کار دشواری می دانند.
این نیروها نبود پشتیبانی هوایی، ماین گذاری ها و سنگر گرفتن مخالفان مسلح دولت را در میان خانه های غیرنظامیان را از علت های کندی عملیات در دندغوری می گویند.
پس از گسترش نفوذ و فعالیت هراس افگنان در این منطقه و در دیگر بخش های بغلان؛ نیروهای مسلح کشور دست به کار شدند، البته که این تلاش‌ها بی‌نتیجه نمانده است.
نبود پشتیبانی هوایی چالش بزرگی است که نظامیان کشور در این عملیان با آن در گیرودار هستند. زیرا در چنین وضعیتی حمله‌های هوایی می‌تواند کار را به انجام برساند.
قدم شاه شهیم رییس ستاد ارتش در این باره گفت: «دشمن در تحکیمات خود به مقاومت ادامه می دهد، اما تحکیماتی نیست که قابل شکست نباشد، بعد از اینکه ما برق کابل را وصل کردیم، دندغوری را با حملات خاص و گسترده‌یی تصفیه و تلاشی می‌‍‌‌‌کنیم».
دندغوری شاهرگ شمال کشور گفته می‌شود. هراس افگن از اینجا بخش‌های شمال و شمال شرق کشور را سخت تهدید می‌کنند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.