پیتر شگرت: رویای‌مان حضور در جام ملت‌هاست

گزارشگر:یک شنبه 9 حوت 1394 - ۱۰ حوت ۱۳۹۴

mandegar-3پیتر شگرت، سرمربی تیم ملی فوتبال افغانستان با انتشار مطلبی در صفحۀ شخصی‌اش در فیس‌بوک توضحیاتی در خصوص برنامه‌های آینده‌اش با تیم ملی نوشته است.
آقای شیگرن توشته است: چند هفته پیش در افغانستان بودم و اوقات خوبی با رییس و سکرتر جنرال فدراسیون داشم. هدف ما صحبت روی برنامه‌های آیندۀ تیم ملی قبل از مسابقات با جاپان و سنگاپور بود. به همین دلیل باید از هر دوی‌شان تشکری کنم، زیرا آن‌ها همیشه مرا در قسمت پیاده کردن برنامه‌هایم همکاری می‌کنند.
به دنبال این صحبت‌ها، آقای کریم موافقت کرد تا در قطر یک اردوگاه تمرینی برای تیم ملی برگزار شود.
یک چیز خیلی مهم است که همیشه باید گفته شود و آن این‌که ما در فدراسیون فوتبال با هم خیلی خوب کار می‌کنیم. این مهم است، زیرا در فوتبال حرفه‌یی، یک شخص کاری کرده نمی‌تواند، بلکه یک تیم باید کار کند.
من اخیراً در افغانستان و همه‌جا به دنبال بازیکن بودم، هم‌چنین با بازیکنان که فعلاً در تیم ملی هستند نیز در تماس هستم. بعضی اوقات از طریق تلفن و گاهی هم از نزدیک آن‌ها را در باشگاه‌های‌شان می‌بینم.
من با آن‌ها و مربیان‌شان صحبت می‌کنم، زیرا می‌خواهم رابطۀ خوبی با آن‌ها داشته باشم. یک رابطۀ خوب زمانی مفید واقع می‌شود که تیم افغانستان در روزهای غیر از تقویم فیفا مسابقه دارد و باشگاه‌ها در آن مواقع در آزاد کردن بازیکنان به تیم ملی کمک خواهند کرد.
باید در مورد دو مسابقۀ مهم مقابل جاپان و سنگاپور که به تاریخ ۲۴ و ۲۹ در توکیو و تهران برگزار می‌شوند، هم صحبت کنیم.
حالا که کار را شروع کرده‌ایم، فرصت این را داریم که در فوتبال افغانستان تاریخ‌ساز شویم. ما این شانس را داریم که برای اولین‌بار به مرحلۀ بعد مقدماتی جام ملت‌های آسیا صعود کنیم. این یک رویا برای ما در فدراسیون است و یقیناً آرزوی شخصی‌ام نیز است.
برای بر آورده شدن این رویا باید تمام توان خود را به خرج بدهیم. به همین خاطر، در ماه‌های اخیر با یک تعداد بازیکنان جدید در داخل و خارج از کشور صحبت کردم.
یک چیز را می‌خواهم واضح بگویم. من از بازیکنان‌مان در مسابقات جنوب آسیا راضی بودم، اما در یک تیم ملی باید همیشه به دنبال گزینه‌های جدید هم باشید. من یک تعداد بازیکنان جدید را هم در داخل و هم در خارج پیدا کرده‌ام. با این حال، آن‌ها خود را باید در جریان تمرینات برایم ثابت سازند. آن‌ها باید ثابت سازند که از بازیکنان فعلی بهتر بازی می‌کنند. باید دید.
بزرگ‌ترین امیدواری من در مورد لیگ برتر افغانستان (تورنمنت روشن) است و از آن‌ها می‌خواهم بازیکنان زیادتری ببینم. می‌دانم که باید چند ماه انتظار بکشم، و به همین علت بازیکنانی را انتخاب می‌کنم که بازی‌شان را دیده‌ام. من علاقه دارم این بازیکنان را در جریان لیگ برتر ببینم. من به بازیکنان داخل افغانستان خیلی احترام دارم، به خاطر این که آن‌ها برای زنده‌گی خود انرژی زیادی می‌گذارند. امیدوارم چند بازیکن برای تیم ملی از داخل کشور پیدا کنم. حالا از کسی نام نمی‌برم، به خاطر این‌که آن بازیکنان باید توانایی‌های خود را برایم نشان دهند.
تنها چیزی که حالا گفته می‌توانم این است که ما باید از همه توانایی خود در دو بازی آتی مقابل حریفان‌مان استفاده کنیم، به سبب این‌که موفقیت در این دو بازی به ما شانس حضور در مقدماتی جام ملت‌های آسیا را می‌دهد.
برای رسیدن به آن لحظه، همه تلاشم را می‌کنم.
مواظب‌تان باشید، خدا نگهدار مربی شما، پیتر شگرت

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.